0  |  0

بازدید از دستاوردهای فناورانه دانشگاه شهید بهشتی

بازدید از دستاوردهای فناورانه دانشگاه شهید بهشتی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از دستاوردهای محققان و پژوهشگران دانشگاه شهید بهشتی در حوزه لیزر، نورواپتیک و استارتاپ‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری این دانشگاه دیدن کرد.
زمینه توسعه واحدهای نوآور با احداث مرکز فناوری دانشگاه شهید بهشتی
ستاری، همچنین از ساختمان نوآوری در دست احداث دانشگاه شهید بهشتی دیدن کرد. این ساختمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های نوآوری پذیرای واحدهای فناور و نوآور خواهد بود و علاوه بر 2 مرکز شتاب‌دهنده فعال در این دانشگاه، زمینه فعالیت 3 شتاب‌دهنده جدید دیگر در حوزه علوم شناختی و انرژی را فراهم می‌کند.
طرح‌های فناور در حوزه تصویربرداری مغز و شناخت
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه بازدید از بخش‌های فناور دانشگاه شهید بهشتی، با حضور در پژوهشکده لیزر و فتونیک این دانشگاه از پروژه‌های فناوری فعال در این مرکز در حوزه تحقیقات اعصاب، تصویربرداری مغز و علوم شناختی دیدن کرد.
«مدل‌سازی و شناسایی بیماری پارکینسون» و طراحی سیستم‌های مداربسته اپتوژنیکی برای تصویربرداری مغزی با قابلیت کنترل از راه دور از پروژه‌های فعال مستقر در این مرکز به شمار می‌رود. همچنین تولید دستگاه‌های کنترل بیماری صرع با استفاده از روش‌های نوری به جای روش‌های الکتروفیزیولوژیک از دیگر طرح‌های مستقر در این مرکز است.
ساخت تجهیزات اپتیکی، لیزری و فتونیک و همچنین میکروسکوپ‌ها در کنار آزمایش و تست کیفیت این تجهیزات نیز توسط فناوران و پژوهشگران مستقر در همین مرکز انجام می‌شود.
پروژه‌های مستقر در این مرکز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه توسعه مرزهای دانش و تأمین تجهیزات پیشرفته در حوزه تصویربرداری مغز را فراهم می‌کنند.
بازدید از واحدهای مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی
بازدید از 17 واحد فناوری و کارآفرین مستقر در مرکز مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، بخش دیگری از حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این دانشگاه بود. واحدهای مستقر در این مرکز در حوزه کشاورزی و آب، انرژی، گیاهان دارویی مدیریت مالی و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند.
این مرکز رشد با هدف کمک به رشد هسته ها، شرکت ها و مؤسسات فناوری، تلاش می‌کند تا ضمن تسهیل ارتباط بین متخصصان و واحدهای فناور، زمینه آموزش، مشاوره و استفاده از امکانات تحقیقاتی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه را برای هسته‌های فناور فراهم کند.
در این بازدید کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، سید حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی، پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، صالحی رئیس مرکز طرح‌های کلان و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ستاری را همراهی کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com