0  |  0

معرفی ایده‌های دانش بنیان در جشنواره ملی «دریا؛ مسیر پیشرفت»

معرفی ایده‌های دانش بنیان در جشنواره ملی «دریا؛ مسیر پیشرفت»

بهنام رضایی دبیر چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از برگزاری این جشنواره در ۳ حوزه اصلی دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی (طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور) خبر داد و گفت: مسابقات ربات‌های زیردریایی ROV، جشنواره دانش‌آموزی، شناورهای هوشمند، طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور، همچنین مسابقات جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی و ایده بازار از بخش‌های این جشنواره ملی به شمار می‌روند.
رضایی افزود: شناسایی و معرفی اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان، جذب سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی، بسترسازی برای کاربردی کردن پژوهش و فناوری‌ها و همچنین شناسایی توانمندی‌های پژوهشی‌ها و فناوری دریایی در استان‌های کشور از اهداف این جشنواره در حوزه طرح و دستاوردهای فناورانه دریایی هستند.
دبیر چهارمین جشنواره دریا مسیر پیشرفت گفت: حوزه دانشجویی نیز با اهداف تشویق دانشجویان برای کار با موضوعات مرتبط با دریا، ترویج مسائل علمی و فناوری در ساخت شناورهای هوشمند و ریاتهای زیردریایی، توسعه خلاقیت و نوآوری در دانشجویان، آشنایی با امور مهندسی و ساخت و همچنین تربیت نیروهای متخصص و مساعدت و هدایت اشتغال دانشجویان برگزار می‌شود.
رضایی با بیان اینکه حوزه دانش‌آموزی از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: آشنایی دانش آموزان و خانواده‌ها با دریا و اهمیت آن برای کشور، هدایت تحصیلی دانش آموزان نخبه و علاقه‌مند به سمت رشته‌های تحصیلی مرتبط با دریا، حمایت از طرح‌های خلاقانه (ابداعات و اختراعات) در بخش‌های مختلف مرتبط با دریا و تبدیل‌شدن امور دریا به یک موضوع مطرح در فعالیت‌های دانش آموزان از اهداف جشنواره است که در این بخش دنبال می‌کند.
وی محورهای نهایی شده این جشنواره را دریا و حفاظت محیط‌زیست، جایگاه و اهمیت خلیج فارس، کشتی‌سازی، نقش استراتژیک دریا برای کشورها، جایگاه دریا در کشور ایران، مشاغل دریایی، دریا و صنعت توریسم و گردشگری، نقش دریا در تأمین انرژی، دریانوردی، سکوهای دریایی، دریا و شهرهای ساحلی، دریا و تأمین امنیت غذایی کشور، دریا و حماسه‌های دفاع مقدس و بنادر و حمل‌ونقل دریایی اعلام کرد.
چهارمین جشنواره ملی دریا مسیرپیشرفت با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ۱ تا ۳ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com