0  |  0

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2018) برگزار می‌شود

نمایشگاه اینوتکس یک رویداد منحصر درحوزه فناوری و نوآوری در منطقه بوده که هرساله با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
پارک فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان متولی این رویداد بین‌المللی امسال با همراهی فعالان بخش خصوصی میزبان بیش از 350 تیم و شرکت از اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری از جمله استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خواهد بود.
نمایشگاه بین‌المللی نوآوری فناوری (INOTEX) طی شش دوره خود، میزبان شرکت‌های فناوری زیادی از کشورهای مختلف بوده است. این نمایشگاه در طول 6 دوره گذشته میزبانی 750 شرکت فناور از 25 کشور مختلف را دارا بود.
این رویداد اهدافی چون تبادل فناوری میان شرکت‌های خصوصی، سرمایه‌گذاری مشترک، مشارکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه و غیره را دنبال می‌کند. در این راستا تاکنون بیش از 130 قرارداد و تفاهم‌نامه میان شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به امضا رسیده است.
رقابت استارتاپی
یکی از رویدادهای جانبی نمایشگاه اینوتکس 2018 برگزاری رقابت بین استارتاپ ها است. یک بخش جذاب در نمایشگاه‌های نوآوری در دنیا، رقابت استارتاپ ها در قالب مسابقه‌ای است که در آن ضمن حضور داوران برای امتیازدهی، سرمایه گذاران نیز حضور دارند تا بتوانند فرصتهای مناسب را شناسایی کنند و با آنها به مذاکره بپردازند.
مرحله اولیه این رقابت‌ها، در خرداد و تیرماه سال 97 (ماه ژوئن سال 2018) در 4 شهر مختلف ایران (تهران، اهواز، شیراز و مشهد) برگزارشده و برترین‌های هر شهر مشخص خواهند شد. در هر شهر ۲ استارتاپ منتخب امکان حضور در مرحله نهایی رویداد همزمان با نمایشگاه اینوتکس را خواهند داشت، که به تیم اول هر شهر کمک‌هزینه حضور در رویداد نهایی تهران نیز تعلق می‌گیرد.
در رویداد نهایی استارتاپ های برنده این 4 شهر به همراه منتخبین استارتاپ های حاضر در نمایشگاه اینوتکس به رقابت خواهند پرداخت. این استارتاپ ها توسط داوران ارزیابی شده و در پایان جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
این رقابت‌ها با هدف سرمایه‌گذاری روی استارتاپ ها انجام می‌شود، لذا دبیرخانه نمایشگاه با دعوت از سرمایه‌گذاران برای شرکت در این رویداد مقدمات لازم را جهت سرمایه‌گذاری در استارتاپ های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها فراهم آورده است.
جوایز استارتاپ های برتر به این شکل خواهد بود که به استارتاپ اول 8 میلیون تومان، استارتاپ دوم 5 میلیون تومان و به استارتاپ سوم 3 میلیون تومان اهدا می‌شود.
ارائه فناوری
یکی از رویدادهای جانبی نمایشگاه اینوتکس 2018 برگزاری نشست ارائه فناوری برای شرکت‌های حاضر به‌صورت ویژه و اختصاصی و با هدف معرفی آخرین دستاوردهای آن شرکت و همچنین پیدا کردن مشتریان یا شرکای تجاری مناسب است.
در کنار رویدادهای تناظریابی که با حضور شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات فناورانه برگزار می‌شود، این جلسات برای هر شرکت به‌صورت اختصاصی است و مجری این برنامه، از مشتریان بالقوه و بالفعل شرکت متقاضی برای حضور در این جلسه دعوت خواهد کرد.
نمایشگاه در تلاش است که به‌منظور تجاری‌سازی محصولات و توسعه همکاری‌های شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، زمینه‌ای را برای ارائه فناوری شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به صورت ویژه و با حضور مشتریان بالقوه آنان فراهم آورد.
در اختیار قرار دادن سالن ارائه فناوری همراه با تجهیزات پرزنت، ثبت‌نام از متقاضیان و ارائه اطلاعات آنها به متقاضی، ارسال دعوت‌نامه رسمی به مشتریان بالقوه، دعوت از نهادهای دولتی، دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ برای حضور در جلسه، پذیرایی میهمانان و ارائه پکیج (در صورت وجود) از جمله خدمات این بخش است.
شرکت متقاضی می‌بایست قبل از برگزاری نمایشگاه درخواست ارائه فناوری خود را به دبیرخانه نمایشگاه اعلام کند. دبیرخانه موضوع را بررسی کرده و نتیجه را همراه با هزینه‌های مربوطه به متقاضی اعلام خواهد کرد.
رویدادهای تناظریابی
در این جلسات، شرکت‌های فعال در حوزه‌های خاصی از فناوری گردهم آمده و هر یک به ارائه فناوری‌های خود می‌پردازند. سایر شرکت‌های حاضر در جلسه می‌توانند ضمن اطلاع از توانمندی‌های شرکت‌های دیگر، سؤالات خود را از آنها بپرسند و از طریق مکانیزمی که در جلسه اعلام خواهد شد، درخواست برگزاری جلسه با هرکدام از شرکت‌ها را به مجری جلسه بدهند تا جلسه مذاکره اختصاصی آنها در یکی از اتاق‌های جلسه B2B برگزار شود.
قطعاً برگزاری این رویدادها به آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌های مشابه با یکدیگر منجر خواهد شد و زمینه‌ای مناسب برای یافتن شرکای راهبردی را فراهم خواهد کرد.
انتخاب حوزه فناوری/ کاربردی این رویدادها، با توجه به ترکیب درصد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و تعدد آنها در حوزههای تخصصی است؛ لیکن با توجه به تجربیات سال‌های قبل، در حال حاضر پیش‌بینی میشود. این نشستها در حوزههای فناوری‌های حوزه نفت و گاز و پتروشیمی، فناوری‌های حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.
هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با موضوع «شهر هوشمند» با حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی از 14 تا 16 تیرماه 1397 برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com