0  |  0

چشم انداز روشن کسب و کارهای نوپا با اجرای تامین مالی جمعی

چشم انداز روشن کسب و کارهای نوپا با اجرای تامین مالی جمعی

اجرای دستورالعمل تامین مالی جمعی بزرگترین مشکل روز اقتصاد را که کمبود نقدینگی برای بنگاه ها است، برطرف می کند.
فردین آقابزرگی، در خصوص تصویب دستورالعمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه گفت: با اجرای این مصوبه بزرگترین مشکل امروز اقتصاد که کمبود نقدینگی است برطرف خواهد شد.
مدیرعامل کارگزاری بانک دی، یکی از بزرگترین اشکالات و ایرادهای وضعیت اقتصادی امروز را که با آن دست به گریبان هستیم بحث تامین نقدینگی برای بنگاه های اقتصادی دانست و گفت: روش تامین مالی جمعی ساز و کاری را فراهم می کند که شرکت های دانش بنیان، طرح های نوآورانه و حتی بنگاه های اقتصادی کمبود نقدینگی خود را جبران کنند.
وی جمعیت هدف تامین مالی جمعی را خارج از بازار سرمایه دانست و گفت: بزرگترین مزیت این دستورالعمل جدید بازار سرمایه امکان استفاده از این روش تامین مالی برای متقاضیان خارج از بازار سرمایه است.
این کارگزار در ادامه افزود: این دستورالعمل با قید این موضوع است که اولویت شناخته شده برای شرکت های غیر بورسی است.
آقابزرگی اجرای کامل و صحیح این دستورالعمل را باعث تسریع در اجرای طرح های نوآورانه و دانش بنیان دانست و اظهار داشت: ابعاد تامین مالی به این روش مشروط بر اینکه زیر ساخت های لازم از جمله پلتفورم و سکوی طرح ایجاد شود، بسیار وسیع است.
مدیرعامل کارگزاری بانک دی در ادامه با اشاره به اینکه بنگاه های کوچک هم با تامین مالی جمعی به سرعت و البته ارزانتر می توانند نقدینگی مورد نیازشان را تامین کنند، گفت: نکته مهم این دستورالعمل فراگیر شدن آن در سطح شرکت ها و صنایعی است که حتی ممکن است در بازار سرمایه نیز حاضر نباشند.
وی با اشاره به اینکه پیش از تصویب این طرح تامین مالی از مسیر بازار سرمایه تنها مختص شرکت ها و صنایعی بود که در این بازار حاضر هستند، به برخی طرح های ناشناخته خارج از بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: این طرح های ناشناخته از این به بعد می توانند با تامین مالی جمعی به بهره وری برسند و موجب بهبود شرایط اقتصادی شوند.
این کارشناس بازار سرمایه درباره اجرای روش تامین مالی جمعی در بازارهای دنیا گفت: این سبک از تامین مالی سالهاست که در بازارهای دنیا اجرایی شده و همیشه موفق بوده است.
وی در ادامه با تاکید بر استقبال از این دستورالعمل توسط پروژه های جدید و ایده های نو اظهار داشت: جمعیت جوان و تحصیل کرده کشور ما به خوبی می توانند از این ابزار برای کمک به پروژه ها و بنگاه های اقتصادی کوچک خود استفاده کنند.
آقابزرگی چشم انداز پیش روی این ابزار جدید تامین مالی را بسیار روشن دانست و افزود: البته لزوم فرهنگ سازی و شناخت این روش بین مردم عادی و همچنین صاحبان ایده های نو وجود دارد تا صاحبان کسب و کارهای جدید و کوچک بتوانند به خوبی زمینه فعالیت های خود را به مردم معرفی کنند و عموم مردم هم با شناخت کافی از این روش تامین مالی، با رغبت و اطمینان وارد این مسیر شوند

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com