1  |  0

افزایش صادرات دانش بنیان ایران به چین

افزایش صادرات دانش بنیان ایران به چین

علی‌مرتضی بی‌رنگ، رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای کشور چین با یکدیگر ملاقات کردند.
در این دیدار علی‌مرتضی بی‌رنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین الملل و رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری در خصوص حمایت از توسعه روابط همکاری ایران و چین در حوزه تکنولوژی و دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.
رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف از راه اندازی مرکز تجاری و پاویون ملی ایران در چین، ارائه و معرفی محصولات ایرانی به ویژه محصولات دانش بنیان در کشور چین و توسعه صادرات آنها است، هرگونه اقدامی در راستای «اعزام و پذیرش هیات های تجاری»، «برگزاری رویدادها و نشست های تجاری و B۲B» و «حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی بین دو کشور» مورد حمایت این مرکز قرار خواهد گرفت.
بی‌رنگ از خوانگ مدیر پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای کشور چین به عنوان مدیری علاقه مند و توانمند در مدیریت مرکز تجاری ایران نام برد و اظهار امیدواری کرد که روابط همکاری و توسعه صادرات بین دو کشور افزایش یابد.
در ادامه خوانگ با بیان اینکه در حال حاضر از ۷ حوزه مختلف محصولاتی که در پاویون ملی ایران به نمایش گذاشته شده است، بخش دانش بنیان فعال تر و پر رنگ تر بوده است، گفت: بطوریکه هر دو هفته یکبار با هماهنگی و مدیریت کارگزار تجاری ایران در چین، نشستهای مشترک میان شرکتهای ایرانی و چینی در محل پاویون ایران برگزار می شود.
وی افزود: در حال حاضر فضایی نزدیک به ۲ هزار متر دیگر برای در اختیار دادن بخش اداری به شرکتهای ایرانی در طبقه دوم پاویون در دست آماده سازی است و از شرکتهای دانش بنیان علاقه مند به فعالیت در کشور چین خواستیم تا از امکانات اداری این بخش استفاده کنند.
پاویون ملی و مرکز تجاری ایران در شانگهای چین اسفندماه سال گذشته با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و چین و سرکنسولگری ایران در شانگهای و با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی و سرمایه گذاری چین افتتاح و کار خود را آغاز کرد.
در حال حاضر ۱۰۰ محصول از ۴۵ شرکت دانش بنیان در بخش فناوری پیشرفته پاویون عرضه شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com