0  |  0

رتبه جهانی 124 ایران در بهبود فضای کسب و کار

رتبه جهانی 124 ایران در بهبود فضای کسب و کار

محمد رضا نجفی منش با اشاره به امضای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی تهران و وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: نمره فضای کسب و کار ایران در جهان 56/48 درصد است که با کشور نیوزیلند به عنوان شاگرد اول دنیا نیم نمره فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه تفاوت نیم نمره ای ایران به دلیل نقاط ضعف ما در 10 مورد است گفت: بهبود فضای کسب و کار قانونی برعهده وزارت امور اقتصاد و دارایی است که در این تفاهم نامه اتاق بازرگانی تهران به عنوان بازو کمکی به اجرای این قانون کمک خواهد کرد.
نجفی منش شناسایی شاخص های مشخص شده که سبب کاهش نمره ایران در جهان است را برعهده اتاق بازرگانی تهران دانست و ادامه داد: پس از انجام کار کارشناسی از سوی اتاق بازرگانی تهران با همکاری اتاقهای سراسر کشور،​ به دنبال روشهای اجرایی آن خواهیم بود.
رئیس ­کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در 4 بند اجرایی می شود گفت: بند اول موضوع تفاهم نامه،​ فعالیت در راستای بهبود فضای کسب و کار،​ آسیب شناسی و اطلاع رسانی و فراهم شدن زمینه استفاده از نهادهای بین المللی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی،​ استفاده از اتاق تهران از سوی وزارت اقتصاد برای پیگیری مشکلات ،​ شناسایی و برگزرای جلسات مورد نیاز با حضور نمایندگان هردو ارگان برای جمع آوری نظر کارشناسان و ارائه گزارش ها ­در هر 6 ماه است.
وی افزود: ما برای اجرای این تفاهم نامه به همکاری همه ارگان ها و دستگاه های اجرایی نیازمند هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com