0  |  1

فرصت‌آفرینی برای حضور نخبگان در عرصۀ کارآفرینی الزام ملی است

فرصت‌آفرینی برای حضور نخبگان در عرصۀ کارآفرینی الزام ملی است

نشست مشترک بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی و پارک علم‌وفناوری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامۀ همکاری و بررسی راه‌های گسترش همکاری و تعامل دوسویه برگزار شد.
در این نشست، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، گفت: در حال حاضر 19 مخترع سطح 3 در استان فعالیت دارند که از این تعداد 6 اختراع به تولید انبوه رسیده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری جشنوارۀ ملی رویش در مهرماه سال 97 در استان سمنان، افزود: بهترین طرح‌ها را به منظور کسب رتبۀ برتر و سپس حمایت همه‌جانبه از سوی پارک علم و فناوری و نهادهای مرتبط، جهت طی شدن روند تجاری‌سازی ارجاع داده می‌شوند.
پیله‌ور؛ رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌شمالی نیز با اشاره به اینکه بسیاری از اختراعات قابلیت تولید انبوه را ندارند، بر حمایت پارک علم‌و‌فناوری در سطحی وسیع از اختراعات برگزیدۀ جشنواره رویش تأکید کرد.
وی با اشاره به همت وزارت علوم،تحقیقات‌و‌فناوری و معاونت علمی‌و‌فناوری رئیس‌جمهور در این زمینه بر ضرورت فرصت‌آفرینی برای حضور فعال اجتماع نخبگانی در عرصۀ کارآفرینی و اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اجتماع نخبگانی به منظور تبیین چشم‌انداز دانش‌بنیانی و ابعاد اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین حمایت‌های قانونی و اجرایی به عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دارد.
لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه با هدف شبکه‌سازی در راستای ارتقاء، سازمان‌دهی، توسعه همکاری و بهره‌مندی از توانایی‌ها، تخصص‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طرفین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان ایده و مخترعان به امضاء رسید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com