0  |  2

چرا باید به سازمان‌ها و مراکز کارآفرینی ملحق شویم؟

چرا باید به سازمان‌ها و مراکز کارآفرینی ملحق شویم؟

احتمالا کارمندان زیادی داشته باشید یا وقت خود را با مشتریان در محل کارتان بگذرانید، ولی وقتی بحث شکست یا موفقیت نهایی در کسب و کار پیش می‌آید فقط خودتان مطرح هستید.

شاید به سختی بتوان چالش‌های این حرفه (یعنی کارآفرینی) را برای کسانی که مسیر کارآفرینی را نپیموده‌اند توضیح داد. دوستان و بستگان ممکن است با علاقه به حرف های شما گوش دهند، ولی نمی‌توانند فشار واقعی که کسب و کار بر دوش کارآفرین می‌گذارد را درک کنند.

بهترین راه‌حل این است که به سازمان‌های کارآفرین ملحق شوید، دراین صورت می‌توانید از مزایایی که در ادامه مطرح می کنیم، بهره‌مند شوید:

1 . شبکه‌سازی و پرسش و پاسخ:

گاهی ممکن است سوالاتی برای تان به وجود آید که پاسخ به آنها فقط از عهده‌ی کارآفرینان برمی‌آید. سازمان‌های کارآفرینی از طریق انجمن‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و غیره می‌توانند در یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک کنند. ولی اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، یکی دیگر از مزایای قدرتمند شبکه‌ها، آشناسازی‌های هدفمند است.

شبکه سازی در سازمان های کرآفرین

2 . رویدادهای کارآفرینی و مربیگری کارآفرینان:

اکثر سازمان‌های کارآفرین رویدادهایی مانند ملاقات آنلاین یا حضوری ارائه می‌دهند که به اعضا امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می دهند. در بسیاری از موارد، آشناسازی‌های هدفمندی که توسط این شبکه‌ها صورت می‌گیرد به روابط قوی دوسویه منجر می‌شود. یافتن مربیانی که بتوانند راهنمای شما در چالش‌های کسب و کارتان باشند، جرقه‌ای بزرگ برای تمام اعضای سازمان‌های کارآفرین است. در این رویدادها می‌توانید به مالک کسب و کاری در حال رشد که به دنبال اطلاعات شماست معرفی شوید. مربیگری کارآفرینان موفق، روش خوبی برای احیای اشتیاق آنها برای کسب و کار و حفظ دانش و مهارت شان است. 

3 . تخفیف‌های ویژه و فرصت‌های آموزشی:

مطمئنا یکی از بزرگ‌ترین مزایای ملحق شدن به هر نوع سازمان کارآفرین، تخفیف‌هایی است که این سازمان‌ها ارائه می‌دهند. این سازمان‌ها مشارکت‌های آموزشی هم انجام می‌دهند که به اعضا کمک می‌کنند به برنامه‌های خاصی دسترسی یابند یا تخفیف‌های تحصیلی دریافت کنند.

  « دوستان و بستگان ممکن است با علاقه به حرف های شما گوش دهند، ولی نمی‌توانند فشار واقعی که کسب و کار بر دوش کارآفرین می‌گذارد را درک کنند. »  

4 . منابع برندسازی:  

بسیاری از سازمان‌های کارآفرین از برنامه‌های ویرایشی (editorial) استفاده می‌کنند. شما با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید دانش تان را در وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارید. با محتوایی که روی وب‌سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید و با بکارگیری استراتژی های بازاریابی دیجیتال، می توانید به راحتی رهبر بازار خودتان شوید. این برنامه‌ها فعالیت‌های تولیدی شما را هدایت کرده و کمک می‌کنند فروش کافی داشته باشید. به این ترتیب هزینه‌های حق عضویت هم جبران می شوند.

در شبکه‌های خاصی که تصمیم می‌گیرید به آنها ملحق شوید، فرصت‌های برندسازی دیگری(مثل یادآوری‌هایی که سازمان‌ها در مطبوعات منتشر می‌کنند و ...) هم وجود دارد. تا جایی که می‌توانید از هر فرصت پیش آمده استفاده کنید. شاید هرگز ندانید، بخش خاصی از مطالبی که در مطبوعات منتشر کرده‌اید -هرچند کوتاه- چگونه به رشد کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com