0  |  2

از «لینکدین» برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید

از «لینکدین» برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید

اگر تصمیم گرفته‌اید برای بازاریابی کسب و کارتان از لینکدین استفاده کنید، احتمالا از خود می‌پرسید: چگونه از لینکدین استفاده کنم تا به نتیجه بهتری برسم؟ شبانه روز تنها 24 ساعت است؛ شما هم کسب و کاری دارید که باید فعالیت‌هایش را در این بازه زمانی انجام دهد. پس کارآمدترین مسیر کدام است؟ پاسخ این سوال، به نوع کسب و کار، نیازهای فعلی و نقاط تمرکزتان بستگی دارد.

هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. بعضی شرکت‌ها می‌توانند یک ساعت در روز برای لینکدین وقت بگذارند. بعضی دیگر می‌توانند پنج تا ده دقیقه وقت بگذارند و به نتیجه مطلوب برسند. برای شروع می‌توانید روزانه حدود 15 دقیقه برای لینکدین وقت بگذارید و هر چند وقت یک بار این مدت زمانی را افزایش داده تا به یک ساعت زمان در روز برسید.

چرا برای بازاریابی از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می‌کنید؟ هدف‌تان چیست؟

اگر صادقانه به این سوالات جواب دهید می‌توانید بفهمید هر روز باید چه کاری انجام دهید. بعضی اهداف مشترک که شرکت‌ها می‌خواهند با استفاده از لینکداین به آنها برسند، عبارتند از:

۱. ارتباط با مشتریان فعلی:

می‌توانید میزان ارتباط و تعاملات‌تان با مشتریان را افزایش دهید و برای سفارشات بعدی، از وضعیت آنها مطلع باشید.

۲.ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه:

می‌توانید با شرکت‌هایی که می‌خواهید با آنها کار کنید، ارتباط برقرار کنید.

۳. خود و شرکت‌تان را در بازار به‌عنوان متخصص معرفی کنید:

در این صورت دیگران می‌توانند سوالات خود را از شما بپرسند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

۴.ارتباط با رهبران صنعت:

احتمالا دوست دارید ارتباطات مهمی در دنیای صنعت برقرار کنید. ممکن است با این افراد کار نکنید ولی آنها می‌توانند به شما مشاوره بدهند و شما را در مسیر درست هدایت کنند.

البته ممکن است اهداف دیگری هم داشته باشید. این مثال‌ها فقط به شما ایده می‌دهند که چه نوع کارهایی می‌توانید در لینکدین انجام دهید.

بازاریابی دیجیتال در شبکه اجتماعی لینکداین

در لینکدین چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

با اهدافی که در ذهن دارید می‌توانید فعالیت‌های روزانه‌ی خود را در لینکدین آغاز کنید. برای پیشبرد اهداف خود، چه کاری می‌توانید در لینکدین انجام دهید؟

آپدیت کردن پست‌ها:

می‌توانید اخبارهای مرتبط، اطلاعیه‌های مربوط به کسب و کار و سایر موارد مربوطه را به عنوان پست ارسال کنید. این آپدیت‌ها نباید اسپم (هرزنامه) باشند، بلکه باید مرتبط با کسب و کار باشند.

مشارکت در گروه‌ها:

گروه‌ها مکان‌های اصلی برای ایجاد ارتباط با دیگران در بازار شما هستند. می‌توانید با سوال از دیگران و پاسخ به سوالات آنها، خودتان را به عنوان کارشناس معرفی و در ذهن مخاطبان‌تان ثبت کنید.

تایید افراد:

از این گزینه فقط برای افرادی که در شبکه‌تان هستند،با رویکرد تقویت روابط‌تان استفاده کنید.

ارسال دعوت‌نامه:

وقتی با کسی به صورت چهره به چهره یا آنلاین ارتباط شخصی برقرار می‌کنید، به آنها یک دعوتنامه بفرستید. به جای ارسال پیام‌های پیش‌فرض، حتما یادداشتی شخصی به آنها ارسال کنید.

پاسخ به دعوت‌نامه‌ها:

وقتی دعوت‌نامه‌ای دریافت می‌کنید، حتی اگر می‌خواهید آن را رد کنید به آن پاسخ دهید. یک پیام منفی مودبانه، بهتر از این است که آن را نادیده بگیرید.

بررسی جریان فعالیت‌ها:

بررسی کنید که دیگران در شبکه‌ی شما چه کاری انجام می‌دهند. برای پست‌هایی که توجه شما را جلب کرده‌اند، کامنت بگذارید. 

  «در شبکه اجتماعی لینکدین، خودتان را به‌عنوان متخصص معرفی و در ذهن مخاطبان‌تان ثبت کنید. »  

استفاده از جستجوی پیشرفته برای یافتن مشتریان بالقوه:

همیشه به‌دنبال افراد جدید باشید. افراد مهم و کلیدی را به شبکه‌ی خود بیافزایید. برای این منظور می‌توانید از امکانات جستجوی پیشرفته استفاده کنید. این فعالیت‌ها پایه و اساس بازاریابی در لینکداین است. هنگام حضور در شبکه اجتماعی لینکدین، اجازه ندهید در آنجا وقت‌تان هدر برود. روزانه زمانی را برای اعلام حضور موثر شرکت‌تان در لینکدین صرف کنید. خودتان را به عنوان متخصص – در هر زمینه‌ای که در آن تخصص دارید و فعالیت می‌کنید- مطرح کنید. در این صورت می‌توانید نتایج موثری به دست بیاورید. 

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت blog.socialfusion.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com