0  |  0

دولت از کسب و کارهای خانگی حمایت می‌کند

دولت از کسب و کارهای خانگی حمایت می‌کند

طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به تازگی در هشت استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان غربی به صورت پایلوت آغاز شده و قرار است به تدریج در سراسر کشور توسعه یابد.
در الگوی جدید مشاغل خانگی، رَسته فعالیت‌ها و ظرفیت‌های شغلی خانگی به تفکیک هر استان شناسایی شده است و تقاضای راه اندازی مشاغل خانگی در این ۸ استان باید صرفا در فعالیت های تعیین شده باشد.
یکی از ویژگی‌های این الگو، این است که واجدین شرایط، استعداد سنجی می شوند و مهارت‌های کاربردی و شناخت بازار در قالب آموزش‌های کوتاه مدت به آنها ارائه می‌شود.
در الگوی جدید، مشاغل خانگی متناسب با نیاز هر استان در جهت ظرفیت‌های شغلی پیش بینی شده، به صورت هدفمند هدایت می شوند که اتصال به بازار و توسعه محصول، یکی از مهمترین اهداف این نوع مشاغل در الگوی جدید است. در این طرح، شناسایی مشاغل مورد نیاز در هر استان با هدف جلوگیری از گسترش شغل‌های بدون ظرفیت اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی پایدار خانگی انجام می شود.
الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با رویکرد کاهش وابستگی متقاضیان به تسهیلات و در مقابل، اتکاء به توانمندسازی افراد از طریق مشاوره های شغلی، آموزش، راهنمایی و تیم سازی است.
در حال حاضر متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در هشت استان مذکور پس از ثبت نام در سامانه www.inhb.ir باید در یکی از رشته شغل های اعلامی استان مربوطه فعالیت کنند.
داشتن حداقل ۱۸ سال سن، ساکن بودن در استان محل ثبت نام در سامانه و عدم اشتغال و تحت پوشش بیمه کاری نبودن شرایط متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی جهت ثبت نام در سامانه است.
جزئیات این مشاغل در هر استان و شهرستان‌های زیر مجموعه آن را می‌توانید اینجا بخوانید   

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com