0  |  4

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

امروزه رسانه‌های اجتماعی به بستری مناسب برای فعالیت‌های بازاریابی تبدیل شده‌اند. کسب و کارها بیش از پیش به اهمیت آنها پی برده و برای ایجاد و حفظ ارتباط با بازار هدف‌شان رسانه‌های اجتماعی را در اولویت قرار می‌دهند. در این میان ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی، منبع مفیدی برای تسهیل جریان کار و حفظ تازگی و سازگاری فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

اغلب کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی‌شان از ابزارهای زیر استفاده می‌کنند:

1 . Google Analytics:

یکی از مفیدترین و قوی‌ترین ابزارهایی که کسب و کارهای کوچک می‌توانند از آن برای سنجش تاثیر تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده ‌کنند، گوگل آنالیتیک است. به کمک این ابزار می‌توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید، از جمله: «چند نفر از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند؟»، «این بازدیدکنندگان از کجا وارد سایت شما شده‌اند؟» و «چه مدتی در سایت‌تان مانده‌اند؟» و خیلی اطلاعات ارزشمند دیگر. این بازدیدکننده‌ها ممکن است به روش‌های مختلفی به سایت شما آمده باشند. با استفاده از روش تبدیل بازدیدکننده به مشتری (Conversion) یا تاثیر صفحه‌ی فرود (landing page)، در هر صورت با استفاده از گزارش تحلیلی گوگل می‌توانید به وضوح ببینید که رسانه‌های اجتماعی، چگونه با استفاده از داشبوردی ساده بر کسب و کارتان تاثیر می‌گذارند.

  «رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های خوبی را برای بازاریابان فراهم کرده‌اند.»  

2. Feedly:

سازماندهی محتوا، نقش مهمی در استراتژی رسانه‌‌ی اجتماعی ایفا می‌کند، به این صورت که وقتی محتوایی را با مطالب خودتان ترکیب کرده و با دیگران به اشتراک می‌گذارید، نام تجاری شما به‌عنوان متخصص در آن حوزه مشخص می‌شود. «Feedly» یکی از بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی برای کمک به فرایند کشف محتوای ارزشمند از منابع مختلف است. این ابزار یک «RSS reader» است که محتوا را بر اساس اولویت‌های شما از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های متعدد و حتی کانال‌های یوتیوب جمع‌آوری می‌کند. Feedly تمام محتوای موردعلاقه‌‌تان را ذخیره و آنها را به شیوه‌ای سازماندهی می‌کند که دسترسی به آن آسان باشد. از این رو می‌توانید آنها را در هر زمانی که خواستید در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

3. Commun.it:

این ابزار با حذف تمام پست‌های غیرمرتبط و فقط نشان دادن پست‌هایی که برای نام تجاری‌تان مهم هستند، به شما کمک می‌کند مخاطبین‌تان را در توئیتر به‌طور کارآمدتری هدف قرار دهید. این ابزار، با شناسایی کاربران و با توجه به اقدامات‌شان در توئیتر(مثلا توئیت مجدد و پسندیدن توئیت‌های شما یا اشاره به نام‌تجاری‌تان)، کمک می‌کند بتوانید روابط مستحکم‌تری با حامیان و اعضای رسانه‌ی خود برقرار کنید.

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

4. Rite Tag:

 «Rite Tag» ابزاری بسیار پرکاربرد در مدیریت رسانه‌های اجتماعی است و برای بهینه‌سازی هشتگ‌های توئیتر بکار می‌رود. این ابزار با محاسبه‌ی هشتگ‌های پرکاربرد، آنها را به شما نشان می‌دهد تا در پست‌های خود مورد استفاده قرار دهید. تحلیل «Rite Tag» اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانید بفهمید کدام هشتگ‌ها موثرتر هستند، و از این رو دیدگاه ارزشمندی درباره‌ی استراتژی رسانه‌ اجتماعی شما ارائه می‌دهد. 

5. Canva:

 «Canva » ابزاری است که بازاریاب‌ها را قادر می‌سازد تصاویر خلاقانه‌ای برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود به کار ببرند. در Canva می‌توانید با افزودن متن، لوگوی شرکت، فیلترها و افکت‌ها و ...، هر عکسی را سفارشی‌سازی کنید و توجه کاربر را در این دنیای عریض و طویل رسانه‌های اجتماعی به مطالب خود جلب کنید. Canva برای افراد مبتدی طراحی شده است، بنابراین بازاریاب‌هایی که در طراحی گرافیکی چندان حرفه‌ای نیستند، مشکلی در استفاده از این ابزار نخواهند داشت. با این ابزار گرافیک‌های ساده و در عین حال جذاب براحتی توسط بازاریابان مبتدی قابل ارایه است.

6. Buffer:

این ابزار، زمان‌بندی پست‌ها برای پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را تسهیل می‌کند. در واقع نشان می‌دهد که در هر پلتفرم خاص، بهتر است کدام‌ موارد در طول روز پست شوند. در Buffer می‌توانید بر پست‌های خود در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نظارت کنید تا مطمئن شوید که به اهداف هفتگی و ماهیانه‌‌تان از پست‌گذاری، رسیده‌اید.

7. Edocr:

یکی از بهترین راه‌های ایجاد اعتماد در میان مخاطبین‌تان این است که محتوای قابل‌دانلود و رایگان در اختیارشان بگذارید. محتوایی را انتخاب کنید که نشان دهد در حوزه‌ی خود متخصص هستید. راحت‌ترین روش برای انجام این کار تهیه کتاب الکترونیکی (e-book) و نمایش آن از طریق یک سرویس اشتراک‌گذاری سند مثل Edocr است. وقتی کاربری در شبکه‌ی اجتماعی‌اش (با100000کاربر) ایبوک شما را می‌خواند، اطلاعیه‌ای از آن کاربر دریافت می‌کنید. بعد از آن می‌توانید کاربر مورد نظر را دنبال کنید.

رسانه‌های اجتماعی، به عنوان حوزه‌ای در حال تکامل بازاریاب‌ها را در موقعیت خوبی قرار داده‌است. مدیریت پروفایل‌های اجتماعی ممکن است کاری وقت‌گیر، گیج‌کننده، خسته‌کننده و فاقد برنامه‌ی عملیاتی روشن و ابزارهای کمکی باشد. ابزارهایی که در این مطلب معرفی کردیم، تنها تعداد محدودی از ابزارهای گسترده‌ای هستند که به کاهش استرس مدیریت رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت blog.socialfusion.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com