0  |  0

معاون استاندار ایلام: اصل سیاست بین المللی جمهوری اسلامی دانش بنیان است

معاون استاندار ایلام: اصل سیاست بین المللی جمهوری اسلامی دانش بنیان است

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره حرکت در دانشگاه ایلام افزود: تیم دیپلماسی کشورمان با توانمندی علمی و تسلط بر آخرین دانش روز در عرصه بین المللی، در نبرد سیاسی با قدرت های جهانی به موفقیت رسید.
وی ادامه داد: دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و یارانش به خاطر توان علمی بالا در عرصه بین المللی یکی از بزرگترین دستاوردهای عرصه دیپلماسی جهانی را برای کشورمان بدست آوردند.
وی اظهار کرد: نقش دانش، مهارت و تسلط در عرصه دیپلماسی در موفقیت تیم هسته ای کشورمان در مقابل قدرت های بزرگ جهانی مشهود است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: فاجعه منا ثابت کرد خروجی نبود مدیریت علمی چیست و حاکمان آل سعود به دلیل نداشتن علم مدیریت صحیح این حادثه غم انگیز را برای جهان اسلام و جامعه بشری رقم زدند.
کلانتری افزود: اما در مقابل دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل و در عرصه بین المللی با زبانی سخن گفت که همه دنیا پسندید و تیم عربستان را با مشکل مواجه کرد.
وی با بیان اینکه لحن و سبک بیان مبتنی بر دانش متناسب با شرایط و ضرورت تغییر می کند اظهار کرد: دیپلماسی دانش بنیان یعنی اینکه بدانید در کجا چه حرفی بزنید که هزینه نداشته باشد و دستاوردهایی نیز برای کشور به ارمغان بیاورد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: اگر دنبال دولت الکترونیک و مدرن هستیم باید همه بخش های آن دانش بنیان باشد که ریشه اصلی آن در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور است.
کلانتری افزود: دانشگاه ها در نظام اسلامی از مرحله علم آفرین و کارآفرین به ارزش آفرین و ثروت ساز رسیده اند و باید نقش خود را در ایجاد ایران سرافراز و پیشرفته بخوبی ایفا کنند. معاون دانشجویی دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه درون دانشگاهی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی از شنبه گذشته در دانشگاه ایلام آغاز شد.
مصطفی نعمتی افزود: در این جشنواره، 30 انجمن علمی دانشجویی دانشگاه ایلام دستاوردهای خود در دو بخش نمایشگاهی و کتبی در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به نمایش گذاشتند.
وی ادامه داد: جشنواره حرکت هر سال در دو سطح دانشگاهی و ملی برگزار می شود و دارای دو بخش است که در بخش اول فعالیت انجمن های علمی در زمینه های آموزشی و ترویجی، تالیف کتاب، اختراع، کارآفرینی مورد داوری قرار گرفته و برگزیدگان به جشنواره ملی راه می یابند.
وی اظهار کرد: بخش اول این جشنواره در دانشگاه ایلام خرداد ماه سال جاری با داوری فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در محورهای 10 گانه برگزار شد و برگزیدگان به مرحله ملی جشنواره راه یافتند.
معاون دانشجویی دانشگاه ایلام گفت: اکنون بخش دوم جشنواره بصورت نمایشگاهی برگزار شده و انجمن های علمی دستاوردهای یکساله خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده اند که در پایان از غرفه ها و انجمن های علمی برتر تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: دانشگاه ایلام امسال در بخش نمایشگاهی هشتمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین المللی حرکت که از تاریخ 18 تا 20 مهرماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود، شرکت می کند.
در این آیین برگزیدگان پنجمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت معرفی و تجلیل شدند.
دانشگاه ایلام دارای 40 انجمن علمی فعال است. شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی از کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com