0  |  0

روستاییان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

روستاییان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

مهدی فروزان درهمایش روز ملی روستا در روستای قوچ پلنگ بخش مرکزی کاشمر افزود: روستاییان به عنوان یکی از ارکان اساسی حفظ توان اقتصادی کشور و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی، مهمترین نقش را در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا نموده و شایسته بالاترین تکریم ها و تقدیرها هستند.
وی اظهار کرد: از طریق کارآفرینی روستایی به ویژه در بخش کشاورزی می توان با شناسایی مزیت ها، ضعف ها و قوت های جوامع روستایی براساس برنامه ریزی راهبردی مناسب به توسعه اقتصادی روستا در کنار سایر ابعاد کمک کرد.
وی ادامه داد: امروز به دلیل گسترش تکنولوژی و فن آوری های جدید پرداختن به فرهنگ روستاها به عنوان خاستگاه اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی، ایرانی و تلاش برای ارج نهادن به آداب، سنن و فرهنگ اصیل روستائیان کم رنگ شده است.
وی افزود: فرهنگ روستائیان به دلیل ورود فرهنگ های غیر بومی در معرض تهدید جدی است. فرماندار کاشمر با بیان اینکه 27 درصد جمعیت شهرستان کاشمر روستا نشین هستند گفت: هم اکنون 65 هزار نفر در 58 روستای بخش مرکزی و کوهسرخ زندگی می کنند که از این تعداد 40 هزار نفر در بخش مرکزی هستند.
وی روستائیان را پشتوانه سیاسی و اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: از طریق روستاها می توان اقتصاد کشور را دگرگون کرد.
فروزان با بیان اینکه دولت یازدهم به فکر روستائیان و مشکلاتشان است افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی مکلفند با عزیمت به روستاها برای رفع مشکلات روستاییان تلاش کنند. وی از اختصاص 1500 میلیارد ریال ازطریق معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی برای راه اندازی شرکت های توسعه عمران خبر داد و گفت: دهیاران تنها تا ابتدای آذر ماه برای جذب این اعتبارات مهلت دارند.
وی افزود: دهیاران تاکنون نتوانسته اند از ظرفیت های به وجود آمده توسط دولت به خوبی استفاده کنند که سهل انگاری دهیاران در این زمینه قابل پذیرش نیست.
فرماندار کاشمر اظهار کرد: دهیاران باید به دنبال ایجاد طرح های جدید برای ایجاد اشتغال باشند تا با اجرای آنها روستاها از بن بست اقتصادی خارج شوند.در این مراسم دهیاران جدید روستاهای کسرینه، نای و اسحاق آباد بخش مرکزی کاشمر معرفی شدند.کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com