0  |  4

چگونه با ارسال پست در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان‌مان را افزایش دهیم؟

چگونه با ارسال پست در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان‌مان را افزایش دهیم؟

اینستاگرام پلتفرمی است که روز‌به‌روز در‌حال رشد است. روزانه بیش از 80 میلیون عکس در این پلتفرم ارسال می‌شود و 400 میلیون کاربر فعال دارد. اینستاگرام برنامه خود را برای کاربران بهینه‌سازی کرده است تا سریع‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. جای تعجب نیست، اگر کسب‌و‌کارهایی که در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، به سمت اینستاگرام بروند.

امروز قصد داریم انواع پست‌هایی که می‌توانند دنبال‌کنندگان (فالوور) بیشتری را به اینستاگرام‌‌تان بیاورند، بررسی کنیم:

پست‌های مشتری‌محور:

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تعامل با مشتری است. هنگام ارسال پست در اینستاگرام، خودتان را به‌جای مشتری قرار دهید و از خود بپرسید:

  • من به چه نوع پست‌هایی علاقه‌مند هستم؟
  • ارتباط این پست با آن چیزی که به‌دنبالش هستم چیست؟
  • این پست چه فایده‌ای برای من خواهد داشت؟

اگر بتوانید این مفهوم را درک کنید، می‌توانید بفهمید که مردم می‌خواهند دقیقا چه چیزی را ببینند، در این صورت می‌توانید دنبال‌کنندگان بیشتری در اینستاگرام به‌دست آورید.

ساده‌ترین انواع تصاویر برای توسعه‌ی این تعامل، عکس‌ها و فیلم‌های محصول شماست. پست کردن مجدد(reposting) یک عکس از مشتری، می‌تواند باعث افزایش تعامل شود، حتی می‌تواند باعث شود مشتری‌ محصول‌تان را در صفحه‌ی اینستاگرام خودش تبلیغ کند، به این امید که دوباره عکسش در اینستاگرام شما منتشر شود. یکی دیگر از دلایل اینکه مشتریان مایل به تعامل هستند و در افزایش دنبال‌کنندگان در اینستاگرام به شما کمک می‌کنند، این است که دوست دارند در حساب کاربری شناخته شده‌ای به چشم بیایند. استفاده از ابزار reposting کاملا رایگان است.

افزایش فالوور در اینستاگرام

پست‌های کارفرما محور:

ایجاد نام تجاری، بخشی کلیدی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. مشتریان می‌خواهند از کسب‌و‌کارهایی خرید کنند که نه تنها به خوبی با آنها رفتار می‌کنند، بلکه فرهنگ بانشاط و سرگرم‌کننده‌ای هم دارند. به همین خاطر در بسیاری از فروشگاه‌های لباس‌، کارکنان محصولات همان فروشگاه را می‌پوشند و با همه دوستانه رفتار می‌کنند. این کار ذهنیتی مثبت در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند، به کسب و کار اعتبار می‌بخشد و تقاضا برای محصولات‌ را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که بازاریابی در اینستاگرام به‌صورت رو‌در‌رو اتفاق نمی‌افتد، اگر دنبال‌کنندگان در اینستاگرام ببینند، کارکنان کسب‌و‌کاری نسبت به محصولات خودشان اهمیت و ارزش ویژه‌ای قائل‌اند، به آن نام تجاری علاقمند می‌شوند. چنین ویژگی‌هایی باعث افزایش دنبال‌کنندگان‌ در اینستاگرام خواهد شد.

مسابقه‌های اینستاگرام:

افراد از جایزه بردن لذت می‌برند. ارسال پست‌های مسابقه‌دار در اینستاگرام روش بسیار خوبی برای افزایش تعامل مشتریان است. این کار باعث مشارکت دنبال‌کنندگان می‌شود و در بسیاری از موارد مخاطبین هدف جدیدی که به‌دنبال نام تجاری شما نبوده‌اند نیز با برندتان آشنا می‌شوند.

دو نوع مسابقه اینستاگرامی وجود دارد:

اولین نوع، مسابقه‌ی ساده است. کسب‌و‌کارها عکسی از یک جایزه پست کرده و زیر آن زیرنویس می‌کنند: «دو بار ضربه بزنید و یک دوست را برچسب‌گذاری کنید.» دو بار ضربه، به منزله‌ی لایک کردن عکس است. برچسب‌ زدن دوستان باعث می‌شود به هر کسی که برچسب خورده است، اطلاعیه‌ای ارسال شود که کسی نام آنها را روی یک عکس برچسب زده است. در این صورت آنها هم به نوبه‌ی خود صفحه‌ی شما را خواهند دید و ممکن است به مشتریان احتمالی یا دنبال‌کننده‌ای جدید و رایگان در اینستاگرام تبدیل شوند.

افزایش فالوور در اینستاگرام

دومین نوع، مسابقه‌ی محبوب است، یعنی هشتگ‌هایی که توسط کاربران تولید می‌شوند. در اینجا تمام کاری که باید انجام دهید این است که تصویری پست کنید و از مشارکت‌کنندگان بخواهید برای ورود، از یک هشتگ خاص روی ویدیوها یا عکس‌های خودشان استفاده کنند. مزیت این نوع مسابقه عبارت است از:

  • درگیر ساختن مخاطبین خود در حالی که هدف کمپین را منتشر می‌کنید
  • داشتن فضایی که تمام ورودی‌ها در آن پست می‌شوند(هشتگ‌ها در یک کلمه‌ی کلیدی جمع می‌شوند)
  • تولید تصاویر جدید و انرژی‌بخش توسط مشتریان‌تان

در هر دو نوع مسابقه‌ی اینستاگرام، ساده‌ترین کار این است که از مخاطب بخواهید برای اینکه واجد شرایط شرکت در مسابقه شود شما را دنبال کند. این کار برای مشتریان ریسک پایین و پاداش زیادی دارد. آنها حساب کاربری شما را دنبال می‌کنند تا شانس برنده شدن جایزه را داشته باشند. اگر این نکات را رعایت کنید بدون شک می‌توانید دنبال‌کنندگان خود در اینستاگرام را افزایش دهید.

مطلب نهایی:

حال که اینستاگرام به پلتفرمی در حال رشد تبدیل شده است، به راحتی می‌توانید یک حساب کاربری برای کسب و کارتان ایجاد کنید و رشد آن را به تماشا بنشینید. هر نوع پستی که می‌گذارید را تست کنید تا مشکلی نداشته باشد. فقط یادتان باشد در انتشار پست‌های خود، مطابق با جدول زمانبندی‌تان عمل کنید.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت blog.socialfusion.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com