0  |  0

نرخ مشارکت زنان در بازار کار کمتر از 15 درصد است

نرخ مشارکت زنان در بازار کار کمتر از 15 درصد است

به گزارش ایرنا ، حسن طایی در جمع خبرنگاران استان اردبیل گفت: بحث اشتغال زنان در ایران بسیار جدی است چرا که میانگین مشارکت زنان در دنیا حدود 40 درصد بوده از این رو تلاش می کنیم با برنامه های توانمند سازی و اشتغال پذیری شیوه های آغاز کسب و کار ، تامین مالی و تدام آن را به زنان آموزش دهیم.
وی افزود: مهم تر از همه این است که زنان در سطحی که بنگاهی تشکیل می دهند بتوانند بنگاه خود را گسترش دهند به این معنی که تعداد شاغلان افزایش یابد و تجربه نشان داده که اگر زمینه حضور تعداد اندکی از زنان در بازار کار فراهم شود آنها به تدریج دیگران را وارد بازار کار خواهند کرد.
معاون وزیر کار بیان کرد: در بخش عرضه و تقاضا امکاناتی که برای آقایان فراهم می کنیم باید برای زنان نیز در نظر بگیریم و تلاش بر این است نگرش ها و یا برخی دیدهای جنسیتی که در برخی موارد وجود داشت رفع شده و به حداقل ممکن برسد.
او اضافه کرد: هم اکنون مجموعه برنامه های وزارت کار برای اشتغال در مجموع برای دانش آموختگان دانشگاهی طراحی می شود چرا که تصور بر این است که حدود 70 درصد ورودی بازار کار دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
طایی گفت: در بخش عرضه تلاش داریم آنها را در فرآیندی قرار دهیم که بیشترین آمادگی را برای ورود به بازار کار داشته باشند ، در عین تلاش برای توانمندسازی با استفاده از دفترها و پایگاه های اینترنتی کاریابی که در دانشگاه ها تاسیس خواهد شد جریان انطباق بین کارجو و کارفرما فراهم شود.
وی افزود: در بخش تقاضای بازار کار نیز برای همه کسب و کارهای خانگی ، متوسط و بزرگ با کمک دستگاه های اجرایی برنامه هایی در دست اجرا داریم.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: این برنامه ها در دبیرخانه شورای عالی اشتغال به عنوان کانون هماهنگی سیاست های اقتصادی موثر بر بازار کار تنظیم و هماهنگ می شود از جمله برای مشاغل خانگی شبکه سازی ، آموزش و برندسازی و فروش محصولات را داریم.
او افزود: برای کسب و کارهای خرد تسهیلاتی وجود دارد که صندوق کارآفرینی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک قرض الحسنه رسالت هماهنگ با یکدیگر در این زمینه فعالیت می کنند.
طایی گفت: تلاش می کنیم با استفاده از سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی مشکلات تسهیلاتی و نقدینگی کسب و کارهای خرد را برطرف کنیم اما اینها فقط مشکل نقدینگی ندارند بلکه با چالش هایی در زمینه بازاریابی و فروش ، مدیریتی و نیروی انسانی مواجه هستند.
وی اضافه کرد: با استفاده از مشاوره های کلینیکی و مواجه فردی و بنگاهی برای بهبود وضعیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تلاش می کنیم اما نمی توان برای آنها نسخه واحدی تجویز کرد چرا که هر یک مشکلات متفاوتی دارند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با دیگر وزارتخانه ها در ارتباط هستیم تا کسب و کارهای خرد بتوانند اشتغال موجود را حفظ کنند و در عین حال نیروهای جدید را جذب کنند.
وی تاکید کرد: برای بنگاه های بزرگ هم برنامه های مشابهی داریم اما وزارت کار تنها یکی از بازیگران است و سایر دستگاه ها هم برای ایجاد اشتغال تاثیرگذار هستند اما برای جلوگیری از اشتباهات گذشته آسیب شناسی صورت می گیرد و نقاط ضعف به حداقل برسد.
طایی افزود: به دنبال بهبود مستمر فضای کسب و کار هستیم همان طور که در دو سال گذشته در بازار اشتغال شاهد آن بودیم و برای جلوگیری از سایر موانعی که ممکن است در راه بنگاه های اقتصادی باشد با دستگاه های ذیربط تعامل می کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com