1  |  8

چطور مي‌توان كار غيرممكن را ممكن كرد؟

چطور مي‌توان كار غيرممكن را ممكن كرد؟

در اوايل دهه‌ي 1950، بسياري از مردم معتقد بودند كه غيرممكن است كسي بتواند در عرض كمتر از چهار دقيقه، يك كيلومتر بدود. از اواخر دهه‌ي 1800 دوندگان سالها تلاش كردند اين ركورد را به زير چهار دقيقه برسانند، ولي به نظر مي‌رسيد اين كار غيرممكن است و بدن انسان اين توانايي را ندارد.

در سال 1954 راجر بانيستر يك كيلومتر را در عرض 3 دقيقه و 59.4 ثانيه دويد. يك ماه و نيم بعد، جان لندي سريع‌تر از او دويد و يك سال بعد نيز سه دونده‌ي ديگر ركورد چهار دقيقه‌اي را شكستند. امروزه دوندگان دبيرستاني هم معمولا اين ركورد را مي‌شكنند.

چهار نكته‌ي زير را به ياد داشته باشيد تا بتوانيد غيرممكن‌ها را امكان‌پذير كنيد:

1 . باورهاي منفي شما قدرت زيادي دارند.

اگر باور داشته باشيد كه كاري غيرممكن است، اين باور باعث مي‌شود اعتماد به نفس‌تان تضعيف ‌شود.

2 . باورهاي مثبت قدرت بيشتري دارند.

اگر باور داشته باشيد كه مي‌توانيد كاري را انجام دهيد، ابزار انجام آن كار را نيز پيدا خواهيد كرد. مثلا فرض كنيد اگر فرستادن انسان به ماه غيرممكن تصور مي‌شد چه پيش مي‌آمد.

3 . افراد مقتدر، ممكن است گاهي بهترين توصيه را نداشته باشند.

اگر يك شخص باقدرت به شما بگويد كه نمي‌توانيد فلان كار را انجام دهيد، به احتمال زياد حرف او را باور مي‌كنيد يا حداقل اعتماد به نفستان را از دست مي‌دهيد. اگر حرف او را باور كنيد، رفتارتان طوري خواهد شد كه انگار پيش‌بيني او درست بوده و در نهايت آن پيش‌بيني به حقيقت مي‌پيوندد. به عنوان مثال، اگر به يك بيمار بگوييم شما مريض هستيد و هيچ اميدي به بهبودي شما نيست، ممكن است بيمار ديگر براي درمان خود تلاش نكند، حتي اگر واقعا اميدي وجود داشته باشد.

4 . كارهاي امكان‌پذير را باور داشته باشيد.

اولين گام براي اين‌كه بدون ترس به اهداف خود برسيد اين است كه كارهاي امكان‌پذير را باور داشته باشيد. شهامت و بي‌باكي يك حالت ذهني است نه يك صفت ژنتيكي. مي‌توانيد اين حالت را به دست آورده و آن را در خود تقويت نماييد. همين الان تمام شاهكارهاي شگفت‌انگيزي را كه در طول زندگي خود انجام داده‌ايد به ياد آوريد و احساس شجاعت كنيد. احتمالا تا به حال بارها در زندگي خود كارهاي غيرممكن را امكان‌پذير كرده‌ايد. اين كارها را يادداشت كنيد و هميشه در كنار خود داشته باشيد و هر وقت اين فكر به ذهنتان خطور كرد كه نمي‌توانيد در زندگي خود تغيير ايجاد كنيد، به ليستي كه نوشته‌ايد نگاهي بياندازيد.

برگرفته از سايت inc.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
دیدگاه ها
موسوی زاده

چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 11:42

آفرین عالی بود

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com