0  |  0

با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی برگزار می‌شود؛ همایش بین‌المللی پرورش ماهی

با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی برگزار می‌شود؛ همایش بین‌المللی پرورش ماهی

همایش بین‌المللی پرورش ماهی در مزارع دریایی، با حضور 130 شرکت داخلی مرتبط و همچنین 23 شرکت فعال خارجی در اتاق بازرگانی تهران برگزار می‌شود.
با همکاری مشترک سازمان شیلات ایران، اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران و هماهنگی شرکت‌های خارجی فعال در زمینه‌های مختلف مرتبط با امور پرورش ماهی در قفس، همایش بین‌المللی پرورش ماهی در قفس، سیزدهم تیرماه امسال در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.
حسینعلی عبدالهی معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: در این همایش، 23 شرکت فعال در زمینه پرورش ماهی در قفس از کشورهای نروژ، فرانسه، اسپانیا، هند، چین و استرالیا حضور خواهند داشت.زمینه‌های فعالیت شرکت‌هایی که در این همایش حضور می‌یابند، شامل مطالعه، طراحی و ساخت قفس، تجهیزات وابسته، تولید بچه ماهیان دریایی، تولید خوراک و افزودنی‌ها، خدمات کارشناسی و بهداشتی و سایر موارد مرتبط با پرورش در مزارع دریایی است.
عبدالهی هدف اصلی از برگزاری این همایش را جذب همکاری بیشتر شرکت‌های خارجی و جلب حمایت سفارتخانه‌ها و سازمان‌های داخلی مرتبط با آبزی‌پروری در قفس دانش و گفت: ازآنجاکه این همایش یک‌روزه خواهد بود، لذا فرصتی برای طرح و بحث مسائل علمی، صنفی، اداری، کارشناسی و مدیریت نیست.
وی بیان داشت: همچنین 130 شرکت داخلی مرتبط با پرورش ماهی در قفس در همایش مذکور حضور خواهند یافت.
به گفته عبدالهی، اتاق فکر همایش نیز شامل مدیران سازمان شیلات، سازمان تحقیقات علوم شیلاتی، دامپزشکی، محیط‌زیست، ریاست جمهوری، بانک کشاورزی، صندوق بیمه، بخش خصوصی و اتحادیه تولید و تجارت آبزیان است.
معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: سیاست‌های کلی همایش و همکاری در برنامه‌ریزی و اجرا از وظایف این اتاق فکر است.
وی با تاکید بر اینکه سخنرانان همایش، شرکت‌های خارجی خواهند بود، اظهار کرد: مدعوین داخلی شامل تمام فعالان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ماهی در قفس در هفت استان ساحلی کشور و نیز چند استان داخلی هستند.
معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هرگونه فعالیتی در توسعه پرورش ماهی در قفس کمک به تولید ملی محسوب می‌شود، گفت: این همایش یک همایش معرفی اجناس مصرفی نیست، بلکه معرفی اجناس و خدمات کارشناسی در ارتقای تولید میلی است.
به گفته وی، صنعت پرورش ماهی در قفس در کشور ما یک صنعت نوپا است و باوجودآنکه شرکت‌های خوبی در داخل کشور در تمام زنجیره‌های مرتبط با این صنعت داریم ولی استفاده از تجربه و تکنیک شرکت‌های خارجی نیز در این میان نادیده گرفته نخواهد شد. همچنین صنعت آبزی‌پروری علاوه بر اینکه یک صنعت صادراتی و ارزآور است، یک صنعت تولیدی نیز محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران پرورش ماهی در مزارع دریایی، برنامه‌های مفصل و جامعی برای صادرات محصولات خوددارند، گفت: ورود به بخش پرورش آبزیان در قفس، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی در جهت منافع ملی تلقی می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com