0  |  3

10 ابزار لینکداین برای بازاریاب‌ها

10 ابزار لینکداین برای بازاریاب‌ها

همان‌طور که می‌دانید لینکداین پلتفرمی برای یافتن افراد حرفه‌ای در هر صنعت و برقراری ارتباط با آنهاست. با بکارگیری استراتژی درست، می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای پیش‌بینی فروش هم استفاده کرد.

در ادامه 10 ابزار را به شما معرفی می‌کنیم که بدون شک با استفاده از آنها می‌توانید تلاش‌های پیش‌بینی و فروش اجتماعی‌تان را به سطح بعدی برسانید:

1.Crystal:

معمولا پروفایل یک شخص برای شناخت ویژگی‌ها و شخصیت او کافی نیست. برنامه‌ی «Crystal» یک پروفایل منتخب را اسکن کرده و با استفاده از پارامترهای خاص، می‌تواند دیدگاهی کلی در مورد شخصیت مالک پروفایل ارائه بدهد. این ابزار، کلمه‌های کلیدی ارائه کرده و براساس علایق و رفتار شخص، پیشنهاداتی می‌دهد. می‌توانید از این جزئیات برای ایجاد پیام‌های بسیار بهینه برای هر کسی که می‌خواهید استفاده کنید. در این صورت نه تنها تعامل افزایش خواهد یافت، بلکه می‌توانید استراتژی‌های موثرتری هم اتخاذ کنید.

2.Attach.io:

بدون شک قابلیت «InMail» در لینکداین روشی عالی برای دستیابی به افراد در پلتفرم‌ اجتماعی و ارتباط با آنهاست. با این حال اگر آنها جواب ندهند هیچ راهی نیست که بتوان فهمید پیام شما را دریافت کرده‌اند یا نه. اینجاست که ابزار Attach به کمک می‌آید.

این ابزار اطلاعات مفیدی در مورد تعاملات ایمیلی به افراد می‌دهد. زمان باز شدن پیام، مدت زمانی که گیرنده صرف خواندن پیام می‌کند، و اینکه روی چه لینک‌هایی کلیک می‌کند را به اطلاع شما می‌رساند. حتی به شما می‌گوید که آنها پیام شما را به مخاطبین دیگری در شبکه‌ی خود ارسال کرده‌اند یا نه. در دنیای امروزه، این قابلیت دیدگاه خوبی در مورد علایق مخاطبین‌تان به شما می‌دهد.

با افزونه‌ی کروم این ابزار می‌توانید لینک‌های قابل‌پیگیری ایجاد کرده و با InMail آنها به اشتراک بگذارید.

ابزارهای لینکداین برای بازاریابی

3. Found.ly:

«Found.ly» ابزار قدرتمند پیش‌بینی فروش با کاربری آسان است. تخصص آن هدف قرار دادن مشتریان بالقوه‌ی جدید و رسیدن به آنها است. در کنار لینکداین، این ابزار می‌تواند در یافتن اطلاعات خام و جدید در مورد افراد (lead) و مدیریت آنها، کمک موثری به کاربران کند.

شما با کمک این ابزار می‌توانید لیستی از leadهای موردنظر در لینکداین را ایجاد و با استفاده از ویژگی برچسب زدن، مشتریان بالقوه را بخش‌بندی کنید. بعد از این کار، می‌توانید با استفاده از اطلاعات تماس (مثل آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها، کانال‌های اجتماعی، و وب‌سایت‌ها)، پروفایل‌ها را مدیریت کنید. در نهایت از این اطلاعات می‌توانید برای توسعه‌ی استراتژی ایمیل هدفمند برای هر بخش از مشتریان بالقوه استفاده کنید. در اینجا باید اشاره کرد که«Found.ly» تمام حساب‌هایی که پاسخ داده‌اند را از لیست خود حذف خواهد کرد. آن حساب‌هایی که هنوز پاسخ نداده‌اند باقی خواهند ماند تا پیام آماده‌ی بعدی را دریافت کنند.

4. SalesLoft:

 این افزونه، جزئیات هر lead (اطلاعات خام در مورد افراد) از جمله اطلاعات تماس‌شان مثل ایمیل‌ها و شماره‌تلفن‌ها را به طور خودکار استخراج می‌کند.

5. LeadFuze:

 اگر به‌دنبال چیزی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌گردید، «LeadFuze» جایگزین خوبی است. این ابزار هم همانند ابزارهای فوق با یافتن خودکار آدرس‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی مشتریان بالقوه‌ از طریق جستجو در لینکداین، می‌تواند در ساخت لیستی از leadهای موردنظر به شما کمک کند.

6. Salestools.io: 

با این ابزار می‌توانید لیست leadها را مستقیما از لینکداین در یک فایل اکسل دانلود کرده و در خبرخوان‌ها نیز به‌دنبال کلمات کلیدی باشید. این ابزار کمک می‌کند تا بدانید؛ کاربران چه زمانی در شبکه‌ی اجتماعی‌تان به دنبال موضوعی هستند که شما می‌توانید به آنها کمک کنید و به حساب‌های‌شان متصل شوید.

7. Profile Hopper:

وقتی در لینکداین از پروفایل یک شخص دیدن می‌کنید آن شخص اطلاعیه‌ای دریافت می‌کند مبنی بر اینکه کسی از صفحه‌ی آنها بازدید کرده است. معمولا آنها از روی کنجکاوی تصمیم می‌گیرند پروفایل شما را ببینند و در مورد شما کمی بیشتر بدانند. این دقیقا همان چیزی است که«Profile Hopper»  از آن استفاده می‌کند. این ابزار به جای بازدید خودکار از پروفایل‌های مربوطه، می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا از طریق گزینه‌های جستجوی پیشرفته‌ی لینکداین، حساب‌های خیلی خاص را هدف قرار دهد یا حتی می‌تواند از طریق گروه‌هایی که در حال حاضر در آن عضو هستید اجرا شود.

اگر می‌خواهید از این ابزار استفاده کنید بهتر است پروفایل خود را به‌طور کامل بهینه‌سازی کنید. سعی کنید زندگینامه و تمام اطلاعات دیگرتان، دیدگاه خوبی نسبت به شما و شرکت‌تان به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

8. Elink Pro:

این ابزار همانند Profile Hopper متکی بر این فرض است که افراد در لینکداین معمولا از پروفایل کسانی دیدن می‌کنند که از آنها بازدید کرده‌اند. بنابراین این ابزار را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به طور خودکار تا حدود 800 پروفایل هدف را در روز بازدید کند. این ابزار می‌تواند توئیت‌های خاص را لایک کند تا به صاحبان آن توئیت‌ها اطلاعیه ارسال شود. در این صورت شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرید.

9. Discover.ly:

با اینکه لینکداین ابزاری استثنایی برای مطلع شدن از یک ارتباط است، ولی معمولا اطلاع از اینکه کاربران در سایر پلتفرم‌های اجتماعی چه کار می‌کنند می‌تواند در ایجاد یک تصویر بسیار جامع و مفید باشد. اینجاست که ابزار « Discover.ly » به کمک‌تان می‌آید.

با این ابزار می‌توانید در مورد اینکه کاربران در سایر شبکه‌ها مثل فیسبوک و توئیتر چه‌کار می‌کنند اطلاعات جمع‌آوری کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید بفهمید آیا در فیسبوک دوست متقابلی دارید، یا ببینید آنها چه مطالبی پست یا توئیت می‌کنند. درک بهتر از رفتار، علایق و شخصیت کاربران می‌تواند به شما کمک کند رویکرد هدفمندتری برای ارتباط با آنها اتخاذ کنید.

10. Sales Navigator:

در نهایت، بدون«Sales Navigator» هیچ لیستی در ابزارهای لینکداین تکمیل نخواهد شد. این ابزار، ابزار فروش اجتماعی و پیش‌بینی فروش شبکه است و به شما کمک می‌کند؛ پروفایل‌ها را با دقت بالا هدف قرار دهید، leadها را در اختیارتان می‌گذارد، وارد کردن مخاطب و حساب کاربری و همچنین همگام‌سازیCRM (از طریق نیروی فروش لینکداین) را امکان‌پذیر می‌سازد. علاوه بر این به شما کمک می‌کند با Lead Builder شبکه، جستجوهای پیشرفته انجام دهید و به 400 میلیون صفحه کاربری و پروفایل حرفه‌ای جدید دسترسی پیدا کنید. در نهایت با این ابزار می‌توانید به داشبورد شاخص فروش اجتماعی لینکداین که روشی عالی برای نظارت و ارزیابی عملکرد شماست دسترسی یابید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر:

بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی

5 اصل مهم در شبکه های اجتماعی که هر کارآفرین باید بداند

چگونه در شبکه‌های اجتماعی پست‌های بی‌عیب و نقص ایجاد کنیم؟

شبکه‌سازی در کسب‌و‌کار؛ چرا و چگونه؟

شبکه‌های اجتماعی سازمانی، رگ حیات کسب‌و‌کارهای امروز

برگرفته از سایت blog.socialfusion.com

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com