0  |  0

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان یکی از راه های توسعه اقتصادی کشور است

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان یکی از راه های توسعه اقتصادی کشور است

محمد حسین صادقی در جمع رییسان دانشگاه های خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم استفاده از طرفیت های نسبی و منطقه ای در توسعه اقتصادی افزود: استفاده از موقعیت جغرافیایی، ترانزیت کالا ، توسعه صادرات و پرهیز از واردات بی رویه، استفاده از ظرفیت های بی نظیر منابع انسانی و پرهیز از خام فروشی دیگر راههای توسعه است.
وی توسعه اقتصادی را اولویت نخست کشور برشمرد و اظهار کرد: عوامل داخلی و خارجی باید اصلاح شود تا شرایط اقتصادی بهبود یافته و کسب و کار رونق پیدا کند.
مشاور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: سالانه 900 هزار نفر در ایران به تعداد جویندگان کار افزوده می شود و در دولت یازدهم یک هزار و 800 نفر قدم به سن کار گذاشتند لازم است برای فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی چاره اندیشی شود.
به گفته وی بحران اقتصادی سال های اخیر شامل کمبود بودجه های عمومی و عمرانی، رشد منفی اقتصادی، تحریم و وابستگی بیش از حد بودجه به نفت، اشتغال جوانان و دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، خام فروشی با ارزش افزوده ناچیز، بی توجهی به بازار و غلبه واردات و صادرات به دغدغه مسئولان تبدیل شده است.
وی با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی و مشارکت دانشگاه ها در ارتباط با اهداف تشکیل این صندوق افزود: افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت آموزشی باید در سطح دانشگاه های کشور لحاظ شود.
وی اضافه کرد: در ماده 11 اساسنامه صندوق ، کمک به تحقق توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، کاربردی کردن دانش و تجاری سازی نوآوری، دستاورد های پژوهشی و اختراع از جمله اهداف تشیکل این صندوق است.
وی صنعت نرم افزار را صنعت سبز توصیف کرد و گفت: صنعت نرم افزار ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و زمینه ساز اشتغال فراوان است که باید مورد توجه واقع شود. مشاور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط با مزیت های اقتصاد دانش بنیان یادآور شد: دانش و فناوری در این زمینه سرآمدی ایجاد کرده و اکسیر رشد اقتصادی است.
صادقی یکی از راههای توسعه اقتصادی را حرکت از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و افزود: ایران از لحاظ تولید مقاله در منطقه رتبه نخست و در جهان رتبه در 16 قرار دارد.
این مسئول در ادامه خواهان حضور فعال و پر رنگ دانشگاه ها در توسعه اقتصادی شد و گفت: دانشگاهها با تغییر مسیرهای خود باید در جهت کیفی سازی آموزش ها تلاش کنند

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com