0  |  0

راه‌اندازی نخستین «مدرسه مجازی برنامه‌نویسی به زبان مادری» با همکاری دانشگاه شریف

راه‌اندازی نخستین «مدرسه مجازی برنامه‌نویسی به زبان مادری» با همکاری دانشگاه شریف

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به بازدید از دانشگاه صنعتی شریف در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: کودکان، ثمره زندگی ما هستند. همانگونه که برای زندگی در فضای واقعی تربیت می‌یابند، نیاز به آموزش برای بهره‌مندی و مواجهه با فضای مجازی دارند.
وی با بیان اینکه ۹ماه پیش طرح زیست بوم کودکان در فضای مجازی را آغاز کردیم، ادامه داد: امروز در کمال مسرت در دانشگاه صنعتی شریف با کودکانی مواجه شدم که با فعالیت در یکی از زیر پروژه های زیست بوم کودکان با نام «برنامه نویسی به زبان مادری» برای برنامه نویسی، ساخت انیمیشن و نیز ساخت بازی توانمند شده‌اند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: این عزیزان اکنون نه تنها صرفا مصرف کننده فضای مجازی‌اند، بلکه به چرخه تولید کنندگان محتوا پیوسته‌اند.
جهرمی افزود: از روزگاری نه چندان دور که هنوز هم ادامه دارد، تنها راهکار مراقبت از کودکان در فضای مجازی، ممنوعیت فروش سیم‌کارت به افراد زیر۱۸ سال -بخوانیم پاک کردن صورت مساله- بود اما امروز با زیست بوم کودک به سمت توانمند سازی و آگاهی فرزندانمان و هدایت آنها برای تولید فرهنگ، تولید ثروت و در آینده‌ای نه چندان دور درخشش نام ایران بر تارک فضای مجازی حرکت خواهیم کرد.
وی گفت:تلاش خواهیم کرد در مدت کوتاهی، برای بهره‌مندی همه کودکان ایران زمین از این امکانات، «نخستین مدرسه مجازی برنامه‌نویسی به زبان مادری» را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی کنیم.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com