0  |  0

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آب،خاک و محیط زیست

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان آب،خاک و محیط زیست

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی درراستای شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه گفت: حدود سه هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارند که تنها 50 شرکت در حوزه، آب، کشاورزی و خشکسالی هستند. تعداد این شرکت‌ها از این نظر مهم است که باید به این بخش بیشتر توجه کرد. چون افرادی که در این حوزه دارای ایده‌اند در حوزه‌های علمی مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: باید بتوان افراد ایده‌پرداز را به فعالیت در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان ترغیب کرد. به این صورت می‌توان از فرصت‌هایی که قانون در نظر دارد استفاده کرده و مشکلی از مشکلات کشور حل کنیم.
به گفته ابراهیمی، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در برنامه خود دارد تا به‌شدت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه حمایت کند. چراکه موتور محرکه برای انتقال فناوری با دانشگاه‌ها مراکز پژوهشی همین شرکت‌ها هستند.
وی همچنین طرح دیگر این ستاد را هدایت پایان‌نامه‌های مقاطع ارشد و دکترا برای برطرف کردن نیازهای فناورانه این عرصه عنوان کرد و گفت: دانشجویان باید حتماً پایان‌نامه و رساله خود را باکیفیت انجام داده و نمره قابل‌قبول دریافت کنند. پس اگر موضوع موردنظر و وقتی‌که صرف می‌کنند در جهت رفع نیازهای فناورانه توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست باشد می‌توان نتیجه چندجانبه دریافت کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی این نتایج چندجانبه را به این صورت بیان کرد: نخست، نیاز فناوری کشور رفع می‌شود. دوم، دانشجو در راستای نیاز کشور وقت، انرژی و امکانات را صرف می‌کند. نکته سوم نیز این است که ارتباطی میان دانشگاه، فناوری و بخش اجرایی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: از این طریق حتی زمینه‌های اشتغال دانشجو نیز فراهم خواهد شد. دانشجو با دست‌یابی به فناوری می‌تواند شرکت دانش‌بنیان تأسیس کند، در پارک‌ها و مراکز رشد مستقرشده و همچنین با دستگاه‌های اجرایی که این فناوری را در آن راستا ایجاد کرده است متصل شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com