0  |  0

گام‌های جدی تهران برای حرکت به‌سوی شهر هوشمند و نوآور

گام‌های جدی تهران برای حرکت به‌سوی شهر هوشمند و نوآور

شهردار تهران در بازدید از شتابدهنده پرسیس‌ژن فعال در حوزه زیست فناوری و کارخانه نوآوری تهران ضمن تأکید بر رشد روز افزون کشور در فتح قله فناوری و قدردانی از تلاش جدی معاونت علمی برای تبدیل شدن پایتخت به شهر هوشمند و نوآور، از عزم جدی شهرداری تهران برای حرکت در مسیر توسعه فناوری و نوآوری در شهر تهران خبر داد.
محمدعلی افشانی شهردار تهران، در بازدید از این مرکز نوآوری گفت: یکی از برنامه‌هایی که در شورای شهرداری تهران ارائه‌شده است، شهر هوشمند و نوآور است.
وی با بیان این‌که لازمه شهری هوشمند و نوآور استفاده از دانش و فناوری روز دنیاست، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجربه موفقی در کل کشور به‌خصوص شهر تهران برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و همین‌طور تولید محصول از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی آن‌ها داشته است.
افشانی ادامه داد: حرکت پرشتاب کشور به‌سوی دستیابی به قله فناوری قابل توجه است و جای دارد در این راه از فعالیت و تلاش‌های سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تشکر ویژه شود.
فراهم شدن زمینه برای تبدیل شدن پایتخت به شهر هوشمند و نوآور
شهردار تهران به افزایش تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و زمینه‌های تبدیل شدن پایتخت به شهر هوشمند و نوآور اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسه‌ای با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار کردیم، که در پی آن بنا شد تا در برنامه‌ای‌ مشترک در شهر تهران و محله‌های کمتر برخوردار امکاناتی فراهم شود. تا در این پهنه‌های صنعتی و متروک کارهایی انجام شود.
بازدید از دانشگاه صنعتی شریف
افشانی؛ با حضور در دانشگاه صنعتی شریف ضمن بازدید از مجتمع خدمات فناوری شریف از نزدیک با شرکت های دانش بنیان و همچنین شتابدهنده مستقر در این مجتمع آشنا شد.
افشانی با اشاره به این‌که این مکان‌ها در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان تحصیل‌کرده، نخبگان و افراد مستعد قرار می‌گیرد تا موجب اشتغال‌زایی و تولید ارزش افزوده شود، اظهار کرد: این اقدام می‌تواند موجب تحرک و حیاط بیشتر مناطق مختلف شهر تهران به‌خصوص مناطق محروم باشد بیان کرد: در همین راستا امروز به بازدید از برخی از این مراکز پرداختیم، تا شاهد پیشرفت‌های فعالیت آن‌ها باشیم.
گام بلند تهران در حرکت به سوی نوآوری و فناوری
شهردار تهران رشد فزاینده شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب مطلوب این کسب و کارها گفت: بازدید از مرکز مجتمع فناوری شریف، شتابدهنده پرسیس‌ژن و کارخانه نوآوری، محلی که سال‌ها متروک مانده بود و امروز به یک محل مناسب برای ایجاد اشتغال و شکوفایی بدل شده است، گامی مهم در راستای توسعه فناوری است.
وی افزود: در ادامه نیز با بازدیدی که از مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفت، تلاش داریم تا به کمک هم شهری هوشمند و نوآور ایجاد کنیم.
افشانی با اشاره به اینکه اقدامات یاد شده دارای پیامدهای مطلوب و مثبتی برای شهر تهران هستند ادامه داد: نخستین ویژگی این است که با این اقدامات، جوانانی که سرمایه اصلی کشور هستند در ایران ماندگار خواهند شد. همچنین می‌توان در صادرات ارز کشور صرفه‌جویی کرد.
شهردار تهران، به گام‌های اثرگذار در این مسیر و عزم جدی شهرداری تهران برای توسعه این روند اشاره کرد و گفت: ما در شهرداری تهران بنا داریم این راه را در تداوم شهر هوشمند و به‌خصوص در مناطق محروم ادامه دهیم. شهردار تهران در بازدید اول از شرکت پرسیس و دستاوردهای فناورانه این شرکت دیدن کرد و با نحوه تولید محصولات دانش بنیان این شرکت از نزدیک آشنا شد.
در این بازدیدشهردار را صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی، کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان، قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، علی اکبری رئیس مرکزنوسازی شهری شهرداری تهران، دهبیدی پور رئیس پارک شریف، موحدی معاون پژوهشی دانشگاه، مهبودی رئیس هیئت مدیره شرکت سیناژن همراهی می کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com