0  |  1

چگونه می‌توانیم از نوآوری جهانی برای رشد کسب‌و‌کارمان استفاده کنیم؟

چگونه می‌توانیم از نوآوری جهانی برای رشد کسب‌و‌کارمان استفاده کنیم؟

جهان بیش از یک دهه را با ضرب آهنگی یکنواخت و بدون تنوع سپری کرد. اما امروزه بازار جهانی مردم و کشورها را به هم نزدیک و نزدیک‌تر کرده است. با فراگیر شدن تکنولوژی در سراسر جهان، میزان رقابت و فرصت‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است. حال از شما می‌پرسیم؛ همچنان می‌خواهید به شیوه‌ی قدیمی خود برای اداره کسب‌و‌کارتان ادامه دهید؟ یا از فرصت جهانی، برای پیشبرد شرکت‌تان به‌سوی اهداف بزرگ‌تر استفاده می‌کنید؟

با شش روشی که در ادامه مطرح می‌کنیم، می‌توانید از نوآوری جهانی برای بهبود کسب‌و‌کارتان استفاده کنید:

1 . تمایز قایل شدن:

معمولا از خودتان می‌پرسید؛ «جایگاه‌تان در صنعت کجاست؟» و «کسب‌و‌کارتان چه فرقی با رقبا دارد؟» استقبال از نوآوری‌های جدید می‌تواند به پیشرفت‌تان کمک کند تا آنجا که بتوانید به‌خوبی از رقبای‌تان پیشی بگیرید. از این رو سعی کنید ارزش پیشنهادی‌تان را طوری یکپارچه کنید که دقیقا ارزش‌های موردنظرتان را بیان کند و مخاطبین‌تان قادر باشند آن را به‌خوبی درک کنند.

نوآوری جهانی یعنی هم باید به بازارهای بین‌المللی نگاه کنید و هم مدل‌های نوظهور کسب‌و‌کار را دریابید. مدل‌های جدید کسب‌و‌کار می‌توانند وضعیت فعلی بازارتان را بهبود ببخشند.

 از خودتان بپرسید؛ «آیا می‌توانید از این مدل‌ها برای رقابت بهتر در بازار فعلی‌ بهره بگیرید؟»، «آیا مدل‌تان را به کشوری دیگر منتقل خواهید کرد تا مقیاس خود را به سرعت توسعه دهید؟». به‌هرحال درک روندهای بیرون از بازار خانگی‌تان، دیگرگزینه نیست؛ بلکه یک الزام است.

  «نوآوری جهانی، هم چالش است و هم فرصت؛ شرکت‌هایی که می‌خواهند در اقتصاد جهانی باقی بمانند و رشد کنند، باید نوآوری‌های مداوم را در دستور کارشان قرار دهند.»  

2 . به‌روزرسانی موبایل و صفحه‌وب:

وقتی صحبت از مقیاس‌بندی شرکت به میان می‌آید، شیوه‌ی تجربه‌ی کارها به‌صورت آنلاین و در گوشی‌های موبایل‌ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ممکن است بر این باور باشید که خدمت یا محصول‌تان نیازی به توضیح ندارد، ولی این حرف درستی نیست. بهترین و تاثیرگذارترین روشی که می‌توانیم با استفاده از آن محصولات‌مان را معرفی کنیم، اینترنت است. این روزها اکثر افراد از طریق گوشی‌های تلفن همراه‌شان به‌محتوا دسترسی دارند. بنابراین اولین قدم، سرمایه‌گذاری در وب‌سایتی پاسخگو، مدرن و جذاب است.

3 . نوآوری به‌عنوان یک مزیت استراتژیک:

نوآوری به‌خودی خود مهم نیست، بلکه به‌خاطر ایجاد مزیت‌های رقابتی پایدار اهمیت پیدا می‌کند. نوآوری، مسیری کلیدی به‌سوی رشد پایدار است. سرمایه‌گذاری در نوآوری هزینه‌بر است. هرچند بسیاری از مدیران مدعی هستند که هر نوآوری‌ لزوما سودآور نیست؛ بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که نوآوری‌های پرریسک با پاداش بالا، سودآورتر از نوآوری‌های کوچک‌تر با ریسک پایین هستند.

4 . کسب اعتماد و اعتبار:

 مشتریان امروزی آگاه‌تر از همیشه هستند. شرکت برای کسب اعتماد نمی‌تواند از روش‌ها و دانش‌های قدیمی استفاده کند. عملکرتان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید بارها و بارها به‌صورتی قانع‌کننده، خود را به مشتریان‌تان ثابت کنید و البته زمان را هم از دست ندهید. با شیوه‌های مختلفی می‌توان اعتماد را منتقل کرد. اولین روش این است که بدون اینکه کار زیادی انجام دهید بالای سر مشتری‌تان بروید و او را آگاه کنید! و چیزهایی ساده مثل راه اندازی وب‌سایتی قابل قبول برای کاربر با برندسازی ماهرانه، می‌تواند پیام‌تان را سریع و واضح به مشتریان‌تان منتقل کند.

به تیم‌تان آموزش دهید تا بتوانند دوستانه و در عین حال شفاف و بدون ابهام با مشتریان ارتباط برقرار کنند. این امر عنصری مهم در ایجاد اعتماد محسوب می‌شود.

5 . تاثیرگذاری متقابل

وقتی اهداف برای تاثیرگذاری و رشد، با هم همسو باشند، پایداری و سودآوری را در کنار هم به‌دست می‌آورید. به‌علاوه توجه دیگران نیز به کسب‌و‌کارتان جلب می‌شود. این روند رو به افزایش است زیرا اکثر افراد ترجیح می‌دهند کسب‌وکارشان را به برندی هدفمند تبدیل کنند. پیوند اهداف کسب‌و‌کار‌تان با دو یا سه هدف مهم، نه تنها برای جهان بهتر است، بلکه می‌تواند مزیتی رقابتی برای شما محسوب شود.

6 . سرمایه‌گذاری روی کارکنان

تنها چیزی که مهم‌تر از خود نوآوری است، افرادی هستند که این نوآوری‌ها را ایجاد می‌کنند. در اقتصاد جهانی، استخدام افراد با استعداد و متنوع، طرز فکر جدیدی را با خود به همراه می‌آورد که باعث بقا و ماندگاری کسب‌و‌کارتان در عرصه‌های رقابتی می‌شود.

روش‌هایی هم برای سرمایه‌گذاری در تیم فعلی‌تان وجود دارد. ارائه‌ی مزیت‌های رقابتی، پرداختی‌های بالا و تشویقی‌ها، روش مناسبی برای جذب و حفظ استعدادهای برتر است. روشی دیگر برای ایجاد نوآوری در سازمان‌، این است که کارمندان را تشویق کنید مثل کارآفرینان درون‌سازمانی عمل کنند.

در مجموع باید گفت اگر شرکت‌ها می‌خواهند در اقتصاد جهانی رشد کنند و پایدار باقی بمانند، باید نوآوری‌های مداوم را در دستور کار قرار دهند. نوآوری جهانی، هم چالش و هم فرصت است و این شما هستید که باید با انجام کارهای صحیح و مناسب، شرکت‌تان را در این دنیای جدید به سمت موفقیت هدایت کنید.

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

برگرفته از سایت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com