0  |  2

چطور مي‌توانيم به شادي و آرامش دروني برسيم؟

چطور مي‌توانيم به شادي و آرامش دروني برسيم؟

شما چقدر براي خواندن اين پست وقت مي‌گذاريد؟ دو ثانيه؟ چند ثانيه؟ مشكلي كه ما با زندگي مدرن داريم اين است كه هميشه كارهاي خود را به سختي انجام مي‌دهيم، و با دوستان خود در شبكه‌هاي اجتماعي و زندگي واقعي با عجله ارتباط برقرار مي‌كنيم تا بتوانيم به زندگي خودمان برسيم. تحقيقات نشان مي‌دهند كه ما نسبت به افراد 50 سال پيش، واقعا كمتر از ميزان متوسط كار مي‌كنيم، و با اين حال هرگز هم احساس عجله نمي‌كنيم. براي اينكه بتوانيم در كار خود و در ارتباط با دوستان و خانواده به طور كارآمد عمل كنيم، بايد براي درك جهان و زندگي اطراف خود زمان بگذاريم.

اگر در زندگي خود هميشه عجله داريد و در انجام كارها از اين شاخه به آن شاخه مي‌پريد، ممكن است از اينكه تمام كارها را انجام مي‌دهيد خوشحال باشيد، ولي در اين صورت آرامش دروني نخواهيد داشت.

با توجه به نكات زير، مي‌توانيد به شادي و آرامش دروني برسيد:

1 . براي اينكه از زندگي لذت ببريد، بايد به خودتان مرخصي بدهيد.

آير در كتاب خود با عنوان "هنر سكون"، يكي از موضوعات موردعلاقه‌ي خود يعني اهميت چند دقيقه مرخصي در روز يا چند روز مرخصي در سال را مطرح مي‌كند تا فرد بتواند كمي آرام بگيرد و تمام مناظر و صداها و درس‌هاي زندگي خود را به طور كامل جذب، پردازش، و درك نمايد.

2 . گاهي بايد سرعت خود را كم كنيد.

ما عادت داريم سريع مطالعه كنيم، سريع راه برويم، و البته سريع هم تاريخ ملاقات تعيين مي‌كنيم. هيچ يك از اين كارها و كارهاي ديگري كه با سرعت زياد انجام مي‌شوند براي سلامتي ما و خانواده‌مان خوب نيستند. اگر كارهاي خود را با آرامش و آرام‌تر انجام دهيم شاداب‌تر، سالم‌تر، و مولدتر خواهيم بود.

3 . ده دقيقه از وقت خود را صرف زمان حال كنيد.

خيلي از ماها به سختي به ياد مي‌آوريم كه به مدت ده دقيقه به طور مطلق هيچ كاري انجام نداده باشيم، و اين خيلي بد است. البته منظور اين نيست كه به فكر فرو رويم، پريشان شويم، و يا غرق هيجانات شديد گرديم، بلكه منظور از اين حرف‌ اين است كه بدانيم چطور در زمان حال زندگي كنيم و حضور داشته باشيم. براي يادگيري اين مسئله، لازم نيست حتما يك راهب باشيد يا در موقعيت‌هاي ناراحت‌كننده قرار بگيريد. براي شروع، كافي است ده دقيقه از وقت روزانه‌ي خود را به اين امر اختصاص دهيد.

4 . به تماشاي برنامه‌هاي جالب و هيجان‌انگيز بپردازيد.

چند دقيقه از وقت روز پركار خود را به تماشاي آثار هنري مربوط به زندگي، خلقت، و رشد اختصاص دهيد تا به آرامش برسيد.

برگرفته از سايت inc.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com