0  |  1

اولین استارتاپ گرایند اراک برگزار شد

اولین استارتاپ گرایند اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - استارتاپ گرایند یک برنامه و اجتماع کارآفرینی جهانی است که به منظور آموزش، الهام و ایجاد ارتباط بین کارآفرینان حوزه تکنولوژی طراحی شده است.

میلاد صابری نماینده جهانی برگزاری استارتاپ گرایند نیز در این گردهمایی ضمن تشریح روند کارآفرینی و کسب و کار اظهار کرد: این رویداد در حال حاضر در 180 شهر دنیا برگزار می‌شود. وی افزود: این رویداد در تیرماه سال گذشته کار خود را در تهران آغاز کرد و تاکنون 12 استارتاپ گرایند برگزار شده است.

صابری تصریح کرد: جامعه کنونی ما نیاز بسیاری به کارآفرینی دارد و برگزاری چنین رویدادهایی به تزریق کارآفرینی در جامعه کمک می‌کند، همچنین علاوه بر اشتغالزایی باعث از بین رفتن ناامیدی در جوانان شده و میل به کار و امید را در شهر افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ارمغان اکبری برگزار کننده اولین رویداد استارتاپ گرایند در اراک نیز گفت: تمامی تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه در راستای ترویج کارآفرینی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه است.

وی افزود: با توجه به فضای بیکاری که در شهر اراک موجود است، ایجاد فضایی که دانشجویان در بستر آن قادر به آموزش کارآفرینی باشند احساس شده بود، از این رو درصدد برگزاری این رویداد در دانشگاه اراک برآمدیم.

اکبری گفت: دانشجویان باید بدانند که زمان اتکا به استخدام دولتی به پایان رسیده و خود باید به کارآفرین تبدیل شوند. وی اضافه کرد: این برنامه با حمایت‌های ویژه شرکت گوگل قدرت گرفته و در حال حاضر در بیش از 65 کشور جهان در حال برگزاری بوده و پذیرای ویژه مؤسسین، سرمایه‌گذاران، مخترعان و مربیانی است که داستان‌های شخصی، تجربیات و درس‌های آموخته خود را با شرکت‌کنندگان سهیم شده و از این طریق به الهام بخشیدن و تولید محتوای ناب در جامعه کارآفرینی کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت لجور، مدیرعامل شرکت لجور هیدرولیک و قائم مقام مدیرعامل شرکت لجور سه برادر کارآفرین در این رویداد بودند که طی گفت‌وگویی صمیمانه روند کارآفرینی خود و راه‌اندازی این شرکت را تشریح کردند و درباره شکل‌گیری این ایده تجارب چندین ساله خود را در اختیار حدود 100 دانشجو قرار دادند.

حسن مهدی‌نیا در این رویداد که شامگاه گذشته در دانشگاه اراک برگزار شد، با تأکید بر لزوم حرکت به سمت کارآفرینی تصریح کرد: ما مردم ایران موظف هستیم جهت آبادانی کشور اهتمام ورزیده و انجام این مهم را بر دوش یکدیگر نگذاریم.

مدیرعامل شرکت لجور با بیان اینکه لجور نام کوهی در 35 کیلومتری اراک است، افزود: مجموع مساحت این مجتمع حدود سه الی چهار هکتار است که دو و نیم هکتار از آن سالن است.

وی افزود: محصول این شرکت بالابرهای هیدرولیکی است که کشور را از واردات این کالا بی‌نیاز کرده است. مهدی‌نیا گفت: ارتفاع این بالابرها از 9 متر تا 60 متر است و قیمت ارزانترین دستگاه 60 میلیون تومان و گرانترین دستگاه دو میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت لجور محصول دیگر این شرکت را جرثقیل عنوان و اضافه کرد: حدود 40 کامپیوتر در شرکت لجور مشغول طراحی ماشین‌آلات جدید هستند. وی دلایل بی‌نیاز شدن کشور از واردات این ماشین‌ها را ایده‌پردازی‌ و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در کارآفرینی دانست.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com