0  |  8

12 ویژگی بارز افراد باانگيزه

12 ویژگی بارز افراد باانگيزه

افراد بسيار باانگيزه، هميشه دوست دارند پيشرفت كنند و مورد اعتماد ديگران هستند، تمركز دارند، و در مورد توانايي‌هاي خود داراي اعتماد به نفس بالايي هستند. آنها دوست دارند خيلي از زندگي خودشان راضي باشند، روابط طولاني‌مدت را حفظ كرده، و افراد بيشتري را استخدام ‌كنند.

اگر به دنبال رسيدن به روياهاي خود هستيد، يعني به معناي واقعي زندگي مي‌كنيد.. آيا آماده هستيد كه با انگيزه‌ي بالا، تمام توانايي‌هاي خود را به نمايش بگذاريد؟ اگر آماده هستيد، سعي كنيد تمام ویژگی ها و  عادت‌هاي افراد باانگيزه يا حداقل چند مورد از آنها را در خود ايجاد كنيد تا شما هم بتوانيد به روياهاي زندگي خود تحقق ببخشيد.

تعدادي از عادت‌هاي افراد باانگيزه را براي شما مطرح مي‌كنيم:

1 . انگيزه‌ي دروني دارند.

اين افراد ذاتا انگيزه‌ دارند به دنبال ماجراجويي‌هاي جديد، سفرهاي اكتشافي، و نتايج احتمالي بروند و دوست دارند خودشان را به چالش بكشند، ياد بگيرند، و كاوش نمايند.

2 . وقت خود را با قضاوت‌هاي بيجا تلف نمي‌كنند.

آنها موفقيت‌ها و اشتباهات ديگران را به طور عيني مشاهده كرده و به جاي اينكه در مورد آنها قضاوت كرده يا با خودشان مقايسه نمايند، از آنها درس مي‌گيرند. اين افراد وقت خود را با قضاوت‌هاي بيجا، سخن‌چيني و شايعات تلف نمي‌كنند.

3 . فروتن هستند.

اين افراد وقتي اشتباه مي‌كنند حاضرند به اشتباه خود اعتراف كرده و عذرخواهي نمايند. آنها از ديگران بازخورد مي‌گيرند و از اين بازخورد براي انتخاب مسير درست استفاده مي‌كنند.

4 . جنبه‌ي مثبت را در نظر مي‌گيرند.

آنها به جاي تمركز بر كارهاي غيرموثر و تجربيات بد، بر كارهاي موثر و موفقيت‌هاي خود تمركز مي‌كنند، و اگر احساس كنند روي يك پيش‌بيني غلط بيش از حد وقت گذاشته و فكر كرده‌اند، به خود تلنگر زده و در مورد كارهاي درستي كه انجام داده‌اند فكر مي‌كنند.

5 . روراست هستند.

اين افراد برخلاف تصور ديگران، با خودشان روراست هستند و زندگي خود را صرفا وقف خوشحالي ديگران نمي‌كنند.

6 . از راحتي خود مي‌گذرند.

افراد باانگيزه، مواجهه با سختي‌ها و ناراحتي‌ها را انتخاب مي‌كنند تا به جايي كه مي‌خواهند برسند، آنها هرگز مسير ساده را برنمي‌گزينند. آنها از راحتي خود مي‌گذرند تا به موفقيت برسند، از ديدگاه‌هاي منفي دوري مي‌كنند، و به توانايي‌هاي خود اعتماد دارند.

7 . به طور مستمر، در حال يادگيري هستند.

اين افراد بسيار مطالعه مي‌كنند و ناظران بااستعدادي هستند و براي رسيدن به هدف،‌ هميشه در حال جستجوي روش‌هاي كارآمدتر و سريع‌تر مي‌باشند. آنها مي‌دانند كه اگر بخواهند به عنوان يك فرد رشد كنند بايد هميشه در حال يادگيري باشند.

8 . مي‌دانند چه مي‌خواهند.

آنها به روشني مي‌دانند كه دوست دارند زندگي‌شان چطور باشد و مي‌خواهند چگونه فردي باشند. اين ديد روشن آنها ناشي از اين است كه مي‌دانند از چه چيزهايي بايد استفاده كرده و از چه چيزهايي بايد اجتناب نمايند. شعار آنها اين است: "هرگز نگو كه فلان كار هرگز امكان‌پذير نيست"، "همه چيز ممكن است".

9 . تسليم نمي‌شوند.

اين افراد وقتي با مشكلي مواجه مي‌شوند، در پي حل آن برآمده، برنامه‌ريزي مي‌كنند، اقدامات لازم را انجام مي‌دهند، و مشكل را پشت سر مي‌گذارند.

10 . ديگران را سرزنش نمي‌كنند.

آنها هرگز ديگران را به خاطر شكست‌هايشان سرزنش نمي‌كنند و مي‌دانند كه خودشان به تنهايي مسئول اقدامات و انتخاب‌هاي خود هستند، نه ديگران.

11 . مقداري زمان هم به خودشان اختصاص مي‌دهند

آنها مي‌دانند كه اگر مي‌خواهند همچنان باانگيزه باقي بمانند، بايد زماني را هم براي خودشان كنار بگذارند. براي آنها مراقبت از خودشان مهم‌تر از دارايي‌هاي مادي است.

12 . اطرافشان پر از افراد انگيزه‌بخش است.

دوستان آنها قابل‌اعتماد، مثبت، و حامي هستند و بدون قيد و شرط، از جان و دل به هم خدمت مي‌كنند و در صورت نياز، به هم كمك مي‌كنند تا دوباره روي پاي خود بايستند.

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com