0  |  0

۱۱۷ شرکت خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان دریافت کردند

۱۱۷ شرکت خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قاسمی درباره فعالیت‌های کریدور صادرات گفت: از آغاز به کار کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان و پس از تصویب و ابلاغ ۱۲ دستورالعمل و آیین‌نامه ارائه خدمات کریدور، فعالیت‌های ترویجی برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و بازرگانان با فعالیت‌های کریدور صادرات انجام شده است .

وی ادامه داد: خدمات تسهیل کننده فرآیند صادرات کالا‌ها همچون آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اولیه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این مجموعه به آن پاسخ داده می‌شود.

قاسمی افزود: ارائه تمامی خدمات از طریق شرکت‌های خدماتی (کارگزاران کریدور) انجام شده و کریدور با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های خدماتی فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش را در جهت توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

حمایت ۷۰ درصدی از شرکت‌های‌دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه‌ها

قاسمی با بیان اینکه ارائه خدمات تدوین برنامه صادراتی، تهیه اقلام تبلیغاتی، تحقیقات بازار، طراحی صنعتی و دریافت مجوزها و تاییدیه‌های بین‌المللی برای صادرات نظیر (CE) و (ISO) از دیگر حمایت‌های این مجموعه است، افزود: این کریدور در راستای حمایت‌های خود از توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کند

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از هزینه‌های غرفه‌سازی، اجاره فضای نمایشگاهی و حمل و نقل بار نمایشگاهی برای حضور شرکت‌های دارای شرایط توسط کریدور پرداخت می‌شود.

حمایت کریدور از ۱۱۷ شرکت دانش‌بنیان

مسئول اجرایی کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان با اشاره به اینکه شرط دریافت حمایت‌های این مجموعه داشتن تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، گفت: ۴۰۴ درخواست از ۲۲۰ شرکت در شش ماهه اول سال به کریدور ارسال شد که تا امروز ۱۱۷ شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و مابقی درخواست‌ها در جریان و صف ارائه خدمات هستند.

وی بیان کرد: بیشترین درخواست شرکت‌ها به ترتیب در زمینه خدمات استاندارد و مجوز و پس از آن مشاوره، آموزش، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ثبت پتنت، طراحی سایت و هیات تجاری بوده است. 

قاسمی درباره علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی به محصولات ایرانی گفت: حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی میزان این علاقه‌مندی را مشخص می‌کند اما به طور کلی دنیا ما را به عنوان عرضه کننده محصولات فناوری نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: دلیل این مسئله می‌تواند مواردی همچون محدود بودن توانمندی تولید در بخش فناوری، ضعف در برندسازی محصولات فناوری، عدم حضور فعال در بازارهای جهانی و غافل بودن شرکت‌ها و سازمان‌های حامی از صادرات در این بخش باشد.

توانمندسازی در صادرات محصولات فناوری

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که کریدور صادرات ارائه می‌دهد در راستای توانمندسازی شرکت‌های داخلی و ارتقا کیفیت محصولات بوده و در ادامه با مشارکت پشتیبان‌های صادرات نظیر شرکت‌های بازرگانی و مدیریت صادرات شاهد توسعه صادرات این محصولات خواهیم بود.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با درک این نیاز، حمایت‌های خوبی را از ارایه خدمات توسعه صادرات و همچنین ایجاد و تقویت پشتیبان‌های صادراتی درنظر گرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com