0  |  0

فضای کسب و کار دانش بنیان بعد از تحریم ها رشد بیشتری خواهد یافت

فضای کسب و کار دانش بنیان بعد از تحریم ها رشد بیشتری خواهد یافت

علی اصغر عمیدیان روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود پایه های علمی قوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و این واقعیت که فناوری در بخش ICT هر 10 تا 12 روز یکبار تغییر کرده و توسعه می یابد، افزود: بعد از رفع تحریم ها و در تعامل با جهان می توانیم از پیشرفت های این حوزه بیشتر و بهتر بهره مند شویم.
وی وجود فارغ التحصیلان سطح بالا و با کیفیت و صاحب نظران ممتاز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از این دانش آموختگان ایرانی اکنون در سطح مدیریتی شرکت های بین المللی با رنکینگ بالا فعالیت دارند که پس از رفع تحریم ها می توان از وجود آنها برای رشد بیشتر این حوزه بهره مند شد.
عمیدیان با بیان اینکه اکنون سالی 200 هزار دانشجوی فارغ التحصیل در رشته ICT در کشور داریم، افزود: این نیروی تحصیلکرده ممتاز می توانند در فضای پس از تحریم شرکت ها دانش بنیان ایجاد کرده و با حفظ و توسعه پتانسیل های موجود آینده امیدوار کننده ای برای توسعه کشور رقم بزنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه با توجه به پتانسیل های موجود کشور در بخش فناوری های اطلاعات و ارتباطات بعد از اجرای برجام و رفع تحریم ها واردکننده و یا استفاده کننده صرف فناوری های جهانی نخواهیم بود، تصریح کرد: با همکاری های بین المللی با کشورهای علاقمند ما توسعه دهنده دانش ICT در جهان خواهیم شد.
وی با بیان اینکه فضای ایران و اقتصاد بخش ICT را در اختیار خارجی ها که در ایران تجارت کرده و یا فناوری به ما دیکته کنند، نخواهیم گذاشت، تاکید کرد: ما درصورتی فضا به فعالان خارجی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهیم داد که در قبال آن تکنولوژی انتقال دهند و یا با کمک فعالیت های دانش بنیان سهمی از بازار منطقه را با کمک شرکت های صاحب برند برای خود داشته باشیم.
عمیدیان فضای پس از تحریم ها را به نفع کشور ارزیابی کرد و گفت: با توجه به پتانسیلی که داریم اگرفضای پساتحریم خوب مدیریت شود به طور قطع برنده میدان خواهیم بود.
در راستای اجرای تعهدات کشورهای 1+5 در برجام، اتحادیه اروپا عصر یکشنبه و در روز 'تصویب برجام' تحریم های این اتحادیه علیه ایران را به طور کامل لغو کرد. اتحادیه اروپا اجرا شدن لغو تحریم ها را به اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات ایران مشروط کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com