0  |  1

تولید 314 قلم کالای دانش‌ بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعت نفت

تولید 314 قلم کالای دانش‌ بنیان در مرکز رشد دانشگاه صنعت نفت

غلام‌رضا زمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌ که مرکز رشد دانشگاه صنعت نفت در سال 91 راه‌اندازی شد، اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز، بسترسازی جهت تجاری‌سازی فعالیت‌های تحقیقاتی، کارآفرینی و حمایت از خلاقیت است مراکز رشد به رونق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر فناوری و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک می‌کنند کارآفرینی دانشگاهی نیز از دیگر اهداف مراکز رشد است.

 وی با اشاره به این‌ که در این مرکز طرح‌ها و ایده‌های تأثیرگذار در رسیدن به خودکفایی و رفع نیازهای صنعت نفت و گاز پذیرش و حمایت می‌شوند، گفت: در سایر زمینه‌ها نیز تا 20 درصد ایده‌ها پذیرفته می‌شوند صنعت نفت و گاز مجموعه‌ای از فنون و تخصص‌های مختلف است به همین جهت این مرکز علاوه بر حوزه تخصصی نفت و گاز در زمینه‌های محیط زیست، مکانیک، الکترونیک و مکانیک نیز فعالیت می‌کند.

 رییس مرکز رشد فناوری‌های نفت و گاز دانشگاه صنعت نفت تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال در این مرکز را 12 شرکت عنوان و تصریح کرد: محصولات شرکت‌های این مرکز در سال 93، شامل هشت نوع و 170 قلم کالا بود که امسال به 10 نوع و 314 قلم کالا افزایش پیدا کرده است این محصولات برای فروش در بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه و بازاریابی توسط خود شرکت‌ها انجام می‌شود.

 زمان‌زاده خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی شرکت در مرکز رشد، ابتدا باید فرم ایده‌پروری را از پورتال مرکز دریافت و تکمیل کنند پس از ارایه ایده، طرح‌ها داوری می‌شود و درصورتی‌ که ایده مورد تأیید مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان قرار گیرد، در شورای مرکزی مرکز رشد بررسی خواهد شد. اگر طرح‌ در این مرحله نیز تصویب شود، برای ورود به دوره رشد مقدماتی در مرکز پذیرش خواهد شد.

 وی مدت زمان دوره رشد مقدماتی را سه تا 6 ماه عنوان کرد و افزود: در این مدت امکانات و تجهیزات اداری و دفتری در اختیار صاحبان ایده قرار می‌گیرد؛ همچنین این طرح‌ها می‌توانند از برخی تسهیلات استفاده کنند. استفاده از امکانات دانشکده نفت نیز در دروه رشد مقدماتی برای افراد امکان‌پذیر می شود و مشاوره‌های تخصصی نیز به آن‌ها ارایه خواهد شد.

 رییس مرکز رشد فناوری‌های نفت و گاز دانشگاه صنعت نفت با بیان این‌که امکان تمدید دوره مقدماتی رشد تا 9 ماه وجود دارد، گفت: پس از پایان دوره مقدماتی، شرکت‌ها باید فرم کسب و کار را تکمیل کنند و اگر تشخیص داده شود که شرکت قادر به تجاری‌سازی ایده خود است، وارد دوره رشد اصلی مرکز می‌شود دوره رشد نیز یک دوره سه ساله است که البته امکان تمدید آن تا پنج سال وجود دارد. پس از پایان دوره رشد شرکت از مرکز خارج می‌شود و به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کند.

 زمان‌زاده اظهار داشت: شرکت‌های تحت پوشش مرکز رشد می‌توانند محصولات خود را در بازارهای مختلف عرضه و با سایر نهادها همکاری داشته باشند اکنون اغلب شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه صنعت نفت با سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی همکاری دارند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com