0  |  2

مروری اجمالی بر کتاب راه اندازی کسب و کار برخط

مروری اجمالی بر کتاب راه اندازی کسب و کار برخط

آیا شما مدتی است که به راه اندازی کسب و کار شخصی تان فکر می کنید؟ احتمالاً شما در باره کارآفرینان جوانی که میلیاردها دلار از ایجاد وب سایتی مثل فیس بوک بدست آورده اند زیاد شنیده اید.

بسیار‌خوب، این کتاب برای شما خبر خوبی دارد، زمان حال، بهترین زمان برای تبدیل رؤیاهاتان به حقیقت است. تعداد زیادتری افراد بیش از همیشه در حال کسب درآمد از طریق کسب و کار آنلاین هستند. زمان و مکان فاکتورهای محدودکننده ای برای شما نیستند چرا که صاحبان کسب و کارهای کوچک در هر ساعتی از شبانه روز و در هر جایی کارشان را انجام می دهند.

اگر شما خواهان داشتن کسب و کاری برای خود هستید و در ذهن خود محصول یا خدمتی ندارید، آرام باشید و ذهنتان را باز نگه دارید. با کمک این کتاب شما می توانید تلاشی بدیع و تازه را شروع کرده و صاحب کسب و کار اینترنتی شوید.

امروزه، اینترنت بخش فراگیر و همه کسب و کارها است و همه روزه و در هر لحظه از آن استفاده می شود. اگر در سازمانی فعالیت داشته اید خواه به مدت 20 سال خواه به مدت 20 دقیقه می دانید که عناصر کلیدی موفقیت مشابه است و این عوامل عبارتند از:

ایده خوب داشته باشید: اگر شما محصولی برای فروش دارید که مردم به آن اشتیاق دارند و اگر رقبای شما اندک هستند، شانس شما برای موفقیت زیاد است.

به سختی فکر کنید: زمانی که شما رئیس خود هستید، می توانید خود را بیشتر از سایر رؤسایی که قبلاً داشته اید ملزم به کارکردن کنید. در واقع اکر تلاشی متمرکز داشته باشید و در تمام سختی ها و بلندی های اجتناب ناپذیر ایستادگی کنید، شما پیروز خواهید شد.

به خودتان اعتقاد داشته باشید: یکی از عجیب ترین و در عین حال مفیدترین درس ها که از صاحبان کسب و کار آنلاین آموختم این است که اگر شما معتقد باشید که موفق خواهید شد، احتمالاً موفق خواهید شد. به خودتان اعتقاد داشته باشید و اقدام کنید، شما موفق خواهید شد.

آقای گرگ هلدن می نویسد:" در سال 2009 از دیدن کسب و کارهای زیادی که در سال های بحران اقتصادی کاهش فروش داشتند متعجب نشدم، بلکه از پیدایش کسب وکارهای زیادی که در آن سال ها شروع بکار می کردند شگفت زده بودم." این جمله نویسنده این کتاب این نکته را به ذهن متبادر می کند که اگر ایده ای خوب و هوشمندانه  داشته باشید، هر لحظه زمان خوبی برای شروع یک کسب و کار بر خط است.

در فصل ابتدایی این کتاب، نویسنده این کتاب پنج توصیه مهم به خواننده دارد: در شبکه های اجتماعی تفحص کنید تا خودتان و کسب و کارتان را ارتقاء بخشید. برای کسب وکارتان وبلاگ طراحی کنید تا شهرت بدست آورید، راه‌های جدید پرداخت آنلاین را شناسایی کنید و از طریق اینترنت کسب درآمد کنید.

در بخش دوم کتاب، 10 گام جهت راه اندازی کسب و کار آنلاین مطرح می شود که در ادامه مهمترین نکات در رابطه با هر گام آورده شده است:

گام اول: نیازی را شناسایی کنید: به گفته جان مین:" بهترین کارها هنوزهم انجام نشده است، روزی فردی وال مارت به مراتب بهتری را تأسیس خواهد کرد و اوبهترین و بزرگترین فروشگاه دنیا خواهد بود".

گام دوم: آنچه که باید عرضه کنید را مشخص کنید.

کسب وکار به معنی شناسایی نیازهای مشتریان و فهم دقیق چگونگی رفع این نیاز‌ها از طریق ارائه کالا یا خدمت است.

گام سوم: به طرح کسب وکارسایبری خود فکر کنید.

فرآیند تعیین اهداف و آرمان‌ها و سپس طراحی استراتژی ها برای دست یابی به آنها در زمان شروع به کار کسب و کار ضروری است. طرح کسب وکار خوب فقط به مرحله راه اندازی ختم نمی شود و در عملکرد روزانه به کار می رود.

گام چهارم: نرم افزارها و سخت افزارها را به همراه یکدیگر بکار بندید.

یکی از مزایای راه اندازی کسب وکار در فضای مجازی به جای راه اندازی آن در دنیای واقعی، پول است و در واقع فقدان نیاز به پول است. بدین معنی که شما به جای اجاره دفتر کار و یا محل کسب می توانید یک دامین و هاست خریداری کرده و یک وبسایت راه اندازی کنید.

گام پنجم: افرادی را بیابید که به شما کمک نمایند.

اینکه شما بتوانید کاری را انجام بدهید، هرگز بدین معنی نیست که شما بایستی آن کار را انجام دهید. بهتر است افرادی را استخدام کنید تا به شما در مسائلی که آنچنان قوی نیستید کمک کنید و یا به شما در سازماندهی کارها یاری رسانند.

گام ششم: وب سایت خود را راه اندازی کنید.

در ابتدا تلاش کنید که آدرسی را برای وبسایت خود انتخاب کنید که به راحتی در خاطر بماند و از محتوای غنی در سایت خود بهره برید و تلاش نمایید هویتی تصویری برای خود ایجاد نمایید.

گام هفتم: سیستمی برای فرآیند فروش ایجاد نمایید:

به عبارت دیگر راه هایی برای انجام تراکنش های ایمن تهیه کنید.

گام هشتم: خدمات شخصی ارائه دهید. اینترنت مکان بسیارخوبی برای تهیه و ارائه خدمات شخصی سازی شده و برجسته  برای مشتریان و کاربران است.

گام نهم: رسانه‌ها و هرکس دیگر را مطلع کنید.

و گام نهایی هم مربوط به مرور، تصحیح و بهبود وب سایت است.

 فصل دوم کتاب به تفصیل به چگونگی راه اندازی و سازماندهی کسب و کار آنلاین می پردازد و در واقع به خواننده می آموزد که چگونه وب سایت مورد نظر خود را سازماندهی کرده و آنرا مملو از مطالب مفیدی گرداند که نه تنها باعث جذب بیشتر مشتریان برای بار اول بلکه منجر به بازدید از وب سایت برای دفعات بعدی هم شود . درواقع با مطالعه این فصل از کتاب، خواننده راه هایی برای دست یابی به چنین اهدافی را خواهد آموخت که شامل: ساده سازی امور برای راهیابی به وب سایت، ایجاد محتوای رضایت بخش، بهینه سازی تصاویر و ایجاد امکان تعامل مخاطبان با وب سایت می باشد. یکی از نکات بسایر جالب مطرح شده در این فصل از کتاب، هنر Feng Shui است که بطور کلی هنر سازماندهی اشیاء در محیط است تا از این طریق بتوان در حرفه خود موفق شوید. در ادامه مطالب این فصل، یک بخش به تسهیل فرآیند خرید در وب سایت شما اشاره دارد. وظیفه اصلی شما در این بخش این است که اقلام قابل خرید در وب سایت شما به راحتی پیدا شوند و اینکه به مشتریانتان احساس امنیت از خریدشان بدهید. علاوه بر همه اینها، لازم است که با استراتژی ها و تکنولوژی هایی که داده های مرتبط با کسب وکار شما را فراهم می کنند آشنا شوید.

در بخش بعدی این فصل، نویسنده بر اهمیت داشتن رابطه با شتریان تأکید می کند و در ادامه می نویسد:" بهترین فروشندگان کسانی هستند که امتیاز اضافی مثل کارت تخفیف یا هدایا را در بسته خرید قرار دهند، کسانیکه تلاش می کنند کالای خریداری شده را در همان روز به دست مشتری برسانند، کسانیکه سیاست بازگرداندن کالا را مدنظر قرار می دهند وبه آن پای بند هستند، کسانیکه سؤالات مشتریان را فوری جواب می دهند و تعداد افراد بیشتری را ترغیب می کنند که از آنها خرید کنند."

فصل سوم کتاب به بررسی راه های مختلف برای شناساندن وب سایت مدنظرتان به مشتریان هدف می پردازد و شیوه های جدید بازاریابی هم چون شبکه سازی اجتماعی، وبلاگ، تبلیغات در وب سایت های دیگر و وب سایت های تبلیغاتی را جایگزین شیوه های قدیمی بازاریابی مثل استفاده از بنر می داند. این بخش به تفصیل تمامی راه های ممکن را بررسی کرده و توصیه هایی هم برای بهینه سازی وب سایت دارد تا به خواننده کمک کند تا سایت مدنظرش به راحتی از طریق موتورهای جست و جو پیدا شود.

نویسنده در فصل نهایی این کتاب به قانون مدار بودن کسب وکارتان می پردازد و اینکه به لحاظ مالی مسئولیت پذیر باشید. درر واقع این قسمت از کتاب به اهمیت امنیت در وب سایت می پردازد.

فصل نهایی کتاب مملو از نکات، توصیه ها و اخطارها و مثال های متعدد از کسب وکارهای برخط است.

بدون شک این کتاب به شما در زمینه داشتن کسب و کار شخصی آنلاین الهام بخشی می کند و ویژگی هایی که وب سایت شما برای موفقیت در عرصه رقابت بایستی داشته باشد را به شما معرفی میکند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: کتاب در سایت آمازون جهت مطالعه بیشتر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com