0  |  0

اختصاص رتبه 62 به ایران در خلاقیت

اختصاص رتبه 62 به ایران در خلاقیت

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس گفت: شیراز طی روزهای ششم تا نهم آبان میزبان نخستین رویداد کارآفرینی پرش در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکتر حبیب شریف در نشستی، مکان برگزاری این رویداد را ساختمان شماره یک دانشکده علوم دانشگاه شیراز اعلام کرد و گفت: رویدادهای خارجی براساس فرهنگ سایر کشورها طراحی شده، حال آن که در ایران خلاء بزرگی در حوزه مهارت‌های کسب و کار وجود دارد و افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند، مهارت لازم را در رشته تحصیلی کسب نمی‌کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس، برگزاری رویداد پرش را یک اقدام ضروری با هدف پوشش دادن ضعف‌های موجود در حوزه گردشگری و انتقال مهارت‌های لازم دانست و مدعی شد که این اقدام تنها رویداد طراحی شده بومی در ایران بوده و استان فارس مبتکر آن است.

به گفته شریف، مهمترین خلاء مهارتی، تعریف نامناسب از مسئله موجود و نداشتن مهارت‌های تیم‎سازی و کار تیمی و نوآوری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایران به لحاظ خلاقیت رتبه 62 و به لحاظ نوآوری رتبه 132 دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ایران، سنتی و کارمند پرور است و دانشجوی کارآفرین پرورش نمی‌دهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس با تاکید بر ترویج تمام فرآیندهای تبدیل ایده به ثروت، گفت: همه دست‌اندرکاران باید این استراتژی را در دستور کار قرار دهند. 

شریف با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو سال اخیر حمایت‌های زیادی داشته است، اضافه کرد: رسانه‌ها هم باید در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش کنند.

وی با یادآوری اینکه ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و میراثی بالاترین رتبه را در خاورمیانه دارد، تصریح کرد: دنیا در سال 2013 بالغ بر سه و نیم میلیارد دلار از محل گردشگری درآمد کسب کرده که سهم ایران از این میزان کمتر از نیم درصد بوده است.

شریف با تاکید بر اینکه ایده‌های ناب و خلاق در زمینه صنایع دستی و گردشگری باید شناسایی شوند، از برگزاری چهار استارتاپ تا پایان امسال خبر داد 

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: برگزاری رویداد پرش در حوزه گردشگری اولین استارتاپ است و رویداد بعدی ITMC و تجهیزات پزشکی است که 27 تا 30 آبان برگزار می‌شود.

به گفته شریف، رویداد حمل و نقل و لجستیک انتهای دی‌ ماه و انرژی‌های نو، اسفند ماه در شیراز برگزار می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com