0  |  0

پرداخت بیش از شش میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید برای توسعه اشتغال در آستارا

پرداخت بیش از شش میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید برای توسعه اشتغال در آستارا

یوسف پورواجد با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با حمایت دولت در دو بخش وام ازدواج و اشتغال تعریف شده است.
وی با اشاره به ارتقای کل بودجه این صندوق در آستارا از 17 میلیارد ریال به 30 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال جاری ، افزود: در مجموع پرداختی این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون در دو بخش ازدواج و اشتغال 12 میلیارد ریال بوده است.
وی عمده پرداختی صندوق کارآفرینی امید آستارا در بخش خوداشتغالی را شش میلیارد و 100 میلیون ریال ، در بخش کارفرمایی یک میلیارد و 800 میلیون ریال و در زمینه مشاغل خانگی 850 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال اختصاص می یابد که در سال جاری به 25 نفر در زمینه اشتغال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی با اشاره به حمایت صندوق کارآفرینی امید آستارا از هنرمندان صنایع دستی ، اضافه کرد: اگر دستگاه های اجرایی به یاری صندوق بشتابند می توانیم در بخش پشتیبان از طرح های مورد نظری که منجر به اشتغال زایی در روستاها می شود حمایت کنیم.
پور واجد با بیان اینکه 100 خانوار هم اینک در روستایی نظیر عنبران در بخش مرکزی آستارا به فعالیت گلیم بافی مشغول هستند ، اظهار کرد: تسهیلات صندوق در قالب طرح های پشتیبان می تواند توسعه این بخش را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه با حمایت از هنرمندان صنایع دستی می توان در جهت اشتغالزایی این عزیزان قدم های موثری را برداشت ، افزود: صندوق کارآفرینی امید از طریق ارائه تسهیلات در قالب وام های پشتیبان و وام های مشاغل خانگی حمایت خود را از هنرمندان صنایع دستی اعلام می کند.
وی با بیان اینکه نبود نمایشگاه دائمی یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان صنایع دستی آستاراست ، اضافه کرد: در صورت اختصاص زمین برای ایجاد نمایشگاه دائمی ، صندوق کارآفرینی امید می تواند برای توسعه و تجهیز این نمایشگاه به یاری هنرمندان صنایع دستی بشتابد.
سرپرست صندوق کارآفرینی امید آستارا اظهار کرد: کارآفرینان در سطوح خرد همواره با مشکلاتی نظیر عدم داشتن توجیه اقتصادی از نظر مقیاس تولید و فرآیند تولید تا بازار ، نداشتن پوشش ضمانت مورد قبول نهادهای مالی رسمی ، نداشتن تجربه قبلی ، عدم توان دریافت تسهیلات با تعاریف رسمی ، مقرون به صرفه نبودن پرونده های تسهیلات خرد برای بانک ها و مواردی از این دست مواجه هستند.
وی افزود: هم اینک صندوق کارآفرینی امید آستارا به عنوان تنها نهاد تخصصی با راهبرد تامین مالی خرد در راستای حمایت از کارآفرینی خرد حرکت می کند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com