0  |  1

از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری کسب ثروت کنید

از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری کسب ثروت کنید

سرمایه‌گذاری یکی از محبوب‌ترین راه‌های تولید ثروت است. با در نظر گرفتن مقداری ریسک، شما می ‌توانید دارایی های فعلی خود را به کار بیندازید تا برایتان درآمد کوتاه مدت و بلند مدت، بسته به اهداف سرمایه گذاری تان تولید کند.
هر چه ریسک بیشتری بپذیرید، احتمال موفقیت یا شکست بیشتر می‌ شود. به همین دلیل است که اوراق بهادار پرمخاطره ‌تر، مثل سهام، به‌ صورت سنتی برای کسانی که به دنبال پولدار شدن هستند سرمایه گذاری های بهتری به شمار می‌ آیند؛ اما سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری نیز همیشه به‌ عنوان یک گزینه مناسب در کنار سایر گزینه ‌ها مورد توجه سهامداران بوده است.
از آنجایی ‌که صندوق های سرمایه گذاری عموماً امن ‌تر و باثبات ‌تر در نظر گرفته می‌ شوند، ممکن است منطقی به نظر نرسد که با سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بتوان فرصت ‌های خوبی برای تولید ثروت ایجاد کرد. در حقیقت، برخی از انواع صندوق های سرمایه گذاری به‌ اندازه سرمایه گذاری در سهام یا بیشتر ریسک دارند و این پتانسیل را دارند که سود بیشتری هم تولید کنند. در بازار آمریکا سهام با سود بالا و صندوق های سرمایه گذاری در اوراق قرضه، به ‌خصوص برای تولید بیشترین سود ممکن با سرمایه گذاری در ریسکی‌ ترین دارایی ها طراحی‌شده‌ اند.
در ایران نیز تعداد زیادی از صندوق های سرمایه گذاری فعال هستند اما این صندوق ها از تنوع بالایی برخوردار نیستند و به‌ طور کلی می‌ توان آن ‌ها را در دو تقسیم‌ بندی کلی زیر جای داد:
صندوق های سرمایه گذاری در سهام
صندوق های سرمایه گذاری در سهام بخش اصلی و عمده منابع خود را در سهام شرکت ها سرمایه گذاری می‌ کنند؛ بنابراین از همان ریسکی که شما هنگام سرمایه گذاری در سهام با آن مواجهید، برخوردار هستند؛ اما عاملی که سرمایه گذاری در این نوع صندوق ها را جذاب کرده است، مدیران متخصص و حرفه ‌ای در حوزه سرمایه گذاری هستند که به ‌طور فعالانه دارایی های موجود در صندوق را مورد بررسی قرار می ‌دهند و با تنوع بخشی و اجرای اصول سرمایه گذاری موفق، عملکرد بالای صندوق ها را تضمین می‌ کنند.
با این ‌حال صندوق های سرمایه گذاری در سهام نیز به دو دسته تقسیم می ‌شوند. نخست صندوق های کوچک که تعداد واحدهای سرمایه گذاری آنها بین ۵ تا ۵۰ هزار واحد است و دوم صندوق های بزرگ که تعداد واحدهای آنها از ۵۰ هزار واحد فراتر می ‌رود و می ‌تواند تا ۵۰۰ هزار واحد افزایش یابد.
صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت
صندوق های سرمایه گذاری در سهام تنها راه صندوق های مشترک سرمایه گذاری برای ثروتمند کردن شما نیستند. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت معمولاً به ‌عنوان نوع امنی از صندوق ها شناخته می‌شوند، چرا که با فراهم کردن درآمد سالانه و تعهد حفظ سرمایه، از ریسک بسیار پایینی برخوردارند. به عبارتی همان ‌طور که از اسم این صندوق‌ها پیداست، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت حداقل بازده تضمین شده‌ای را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کنند و کسانی که واحدهای این نوع صندوق ها را می‌‌خرند، معمولاً تمایل چندانی به پذیرش ریسک بالا ندارند و انتظار دارند حداقل بازده تضمین شده ‌ای را به دست آورند. مدیران این صندوق ها معمولاً منابع جمع‌آوری شده را صرف خرید اوراق کم ریسک نظیر اوراق مشارکت، اوراق اجاره و… می ‌کنند تا بتوانند سود تضمین شده ‌ای برای سهامداران خود کسب کنند.
صندوق هایی که در اوراق مشارکتی که توسط شرکت های معتبر و دولت توزیع می ‌شوند سرمایه گذاری می ‌کنند بیشترین بازده خود را از پرداخت های سود به دست می ‌آورند.
مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
اگر شما دانش کافی برای سرمایه گذاری در بورس ندارید و همین‌طور زمان لازم را هم برای فعالیت ‌های روزانه در بورس ندارید، بنابراین احتمال موفقیت شما در این بازار از طریق سرمایه گذاری در صندوق ها بیشتر است.

کسب ثروت با صندوق‌های سرمایه گذاری شما با سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری از مزایایی زیادی برخوردار می‌شوید. ازجمله:
از خدمات کارشناسان استفاده می‌کنید:
صندوق ها افرادی حرفه ‌ای را استخدام کرده ‌اند که ضمن مدیریت دارایی های صندوق، مشاوره‌ های لازم را هم به سرمایه گذاران بدهند.
سبد دارایی های خود را به ‌خوبی تنوع بخشی می ‌کنید: 
صندوق های سرمایه گذاری سرمایه ‌های کوچک را از افراد بسیاری جمع‌ آوری می ‌کنند و آنها را یک کاسه کرده و حجم زیاد و متنوع در بازار سرمایه گذاری می ‌کنند. با این کار ریسک سرمایه گذاری به‌ شدت کاهش می ‌یابد و شما با خرید یک واحد از صندوق مالک یک پرتفوی کاملاً متنوع می‌ شوید.
دارایی شما نقدشوندگی مناسبی دارد:
قانوناً هر زمانی که شما به پول خود نیاز داشته باشید می‌ توانید با مراجعه به صندوق سرمایه گذاری خود در صندوق را لغو و پول خود را دریافت کنید. واریز پول شما برای طی مراحل قانونی ممکن است چند روز طول بکشد اما صندوق ها معمولاً بلافاصله پول شما را بر می‌ گردانند.
هزینه معاملات شما کاهش می ‌یابد:
نیازی نیست شما پول زیادی را صرف مشاوره با متخصصان، خرید بسته ‌های تحلیلی و … برای اطمینان از صحت انتخاب خود کنید. صندوق ها این کار را به ‌جای شما می ‌کنند و هزینه‌ ها را بین همه سرمایه گذاران در صندوق تقسیم می‌ کنند. به ‌این ‌ترتیب، سهم هر یک از سرمایه گذاران از این هزینه ها کاهش می ‌یابد.
انتخاب برای شما آسان است:
امروزه تعداد زیادی صندوق وجود دارد و هر یک از آن صندوق ها هم بر بخش خاصی از بازار تمرکز کرده است. انتخاب با شماست که در کدام صندوق سرمایه گذاری کنید.
سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری: رشد آهسته ولی پیوسته
مثل هر سرمایه گذاری، هر چه بیشتر بتوانید پول بگذارید، سودهای احتمالی بیشتری نصیبتان می ‌شود. سخت است که با فقط یک میلیون تومان از هر نوع اوراقی بتوان ثروتمند شد. اگر شما یک مقدار قابل ‌توجهی برای سرمایه گذاری دارید، می ‌توانید مقدار قابل ‌توجهی هم از درآمد حتی از طریق باثبات ‌ترین سرمایه گذاری ها تولید کنید.
گرچه اوراق مشارکت با ریسک کم و صندوق های سرمایه گذاری در سهام شما را ثروتمند نمی ‌کنند، اما درجه بالایی از ثبات با تعهد درآمد ثابت سالانه ارائه می‌ کنند. اگر شما پول زیادی برای سرمایه گذاری دارید، حتی نرخ های سود متوسط هم می ‌تواند در بلند مدت مقادیر هنگفتی تولید نماید. به‌طور مثال، ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده در صندوق‌های با درآمد ثابت که فقط سود ۱۸درصد سالیانه می‌ دهد، هنوز و در هرسال ۹ میلیون تومان (ماهیانه 750 هزار تومان) تولید می‌ کند که از درآمد بعضی از افراد بیشتر است. هرچه شما ثروتمندانه تر شروع کنید، در مدت ‌زمان کوتاهی و به ‌راحتی ثروتمندتر خواهید شد.
تأثیر هزینه‌های مدیریت بر عملکرد صندوق های سرمایه گذاری
وقتی به دنبال تولید ثروت از طریق سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری هستید، مهم است که تأثیر نسبت هزینه صندوق را در نظر بگیرید. عموماً، هر چه صندوق ها فعالانه ‌تر مدیریت شوند، نسبت‌ های هزینه بالاتری خواهند داشت تا هزینه‌ های افزایش یافته معامله را جبران نمایند. اگر نسبت هزینه یک صندوقی بسیار بالا باشد، می ‌تواند نسبت قابل ‌توجهی از سودهای سالیانه شما را از آن خود کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com