0  |  0

در دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی می‌شود: «مرکز نوآوری سنجش از دور»

در دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی می‌شود: «مرکز نوآوری سنجش از دور»

مرتضی براری در بازدید از مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهها در تربیت نیروی انسانی در حوزه فضایی کشور، گفت: سازمان در راستای تعامل و همکاری هرچه گسترده تر با دانشگاه های کشور آمادگی دارد دیتاهای مورد نیاز مراکز علمی را به صورت رایگان تامین کند.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد حوزه فضا، حضور حداکثری در اقتصاد بخش سنجش از دور را از اهداف و برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و خاطرنشان کرد: دو حوزه سنجش از دور و اینترنت ماهواره ای با سرعت بالایی در حال رشد و توسعه هستند و سهم این دو حوزه از اقتصاد جهانی به صورت مستقیم بالغ بر ۲۹۰ میلیارد دلار و به صورت غیر مستقیم ۲۲۰۰ میلیارد دلار است. براین اساس باید سهم کشور از این بخش از اقتصاد فضا را با برنامه ریزی افزایش دهیم.
معاون وزیر ارتباطات به اهمیت نقش و جایگاه استارتاپ ها و کسب و کارهای فضاپایه در حوزه سنجش از دور اشاره کرد و افزود: سازمان فضایی ایران آمادگی دارد تا با همکاری مرکز سنجش از دور دانشگاه شهید بهشتی و دیگر مراکز علمی کشور، مرکز نوآوری سنجش از دور را در این دانشگاه راه اندازی کند.
وی افزود: فناوری فضایی به صورت عام و سنجش از دور به صورت خاص توانایی بالایی در تصمیم سازی برای مدیریت مباحث استراتژیک کشور مانند مدیریت بحران، خشکسالی و مدیریت منابع آب دارد و این فناوری می تواند به حل چالش های کلان کشور کمک کند.
رئیس سازمان فضایی ایران توسعه زیرساخت های لازم جهت رشد کسب وکارهای نو را از اهداف سازمان فضایی ایران دانست و اظهار داشت: سازمان فضایی ایران در نظر دارد با کمک و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد کسب و کارهای نوین و استارتاپ های مرتبط با آن را فراهم آورد.
براری تدوین نقشه راه حوزه سنجش از دور کشور را یکی دیگر از برنامه های سازمان فضایی ایران دانست و افزود: این موضوع در جلسات کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار می شود، در حال بررسی و پیگیری است و از دانشگاه ها و مراکز علمی فعال در این حوزه دعوت می کنیم در این طرح مشارکت و همکاری داشته باشند.
وی گفت: در راستای تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه های کشور، حمایت از پروژه های سنجش از دور و پایان نامه های دانشجویی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد که مرتبط با حوزه فضایی تدوین شوند، از دیگر برنامه های سازمان فضایی ایران است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com