0  |  1

پردرآمدترین کسب‌و‌کارهای حوزه تکنولوژی کدامند؟

پردرآمدترین کسب‌و‌کارهای حوزه تکنولوژی کدامند؟

برای ورود به دنیای شرکت‌های برتر تکنولوژی، نیازی نیست لزوما تخصصی فنی و تکنیکال داشته باشید، اما افرادی که قابلیت‌های فنی خود را گسترش داده‌اند، می‌توانند از موقعیت‌های شغلی بسیار خوبی بهره‌مند شوند. طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط Glassdoor، این شرکت رکورد پردرآمدترین موقعیت شغلی در دنیای تکنولوژی و فناوری را بر اساس میانگین حقوق، شکسته است. این شرکت به جهت‌دهی سیستماتیک کارمندان خود در سیلیکون‌ولی و حتی فراتر از آن، معروف است به گونه‌ای که کارمندان این شرکت غالبا قادر هستند شغل خود را بر اساس میزان و نوع علاقه خود انتخاب و دنبال کنند.

جایگاه شغلی برتر را در ادامه بخوانید:

10. مهندس امنیت اطلاعات
محدوده کاری مهندس امنیت اطلاعات، حفاظت از اطلاعات و داده‌های یک شرکت در مقابل هکرها و اقدامات جاسوسی است. این شغل می‌تواند از راه‌اندازی شیوه‌های رمزنگاری شده قدرتمند تا پیدا کردن و پر کردن گپ‌های امنیتی در زیر ساخت‌های شرکت، متغیر باشد.
۹. مهندس توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات
یک مهندس توسعه نرم‌افزار و عملیات فناوری اطلاعات که اختصارا به آن DevOps Engineer گفته می‌شود، در زمینه ارائه کدهای مختلف در کمترین زمان تخصص دارد.
۸. آرشیتکت ارشد شرکت
یک آرشیتکت ارشد یا enterprise architect، طرح‌ها و برنامه‌های شرکت و سیستم کاری کارمندان را پایه‌ریزی کرده و سِرورها، نرم‌افزارها و دیگر دارایی‌های آی‌تی شرکت را مدیریت می‌کند. به عبارت دیگر، یک آرشیتکت شرکت، استراتژی کلی شرکت را پایه‌ریزی می‌کند.
۷. مدیرفنی برنامه
وظیفه یک مدیرفنی برنامه (technical program manager) اجرای موفق پروژه‌های مختلف شرکت، آزمایش کُدها، ارتقای سطح کیفی محصولات و در کل پروسه توسعه شرکت است.
۶. آرشیتکت نرم‌افزار
یک آرشیتکت نرم‌افزار (software architect)، مسوول تنظیم برنامه‌ای کلی یا یک شیوه و استراتژی، برای طراحی و ساخت نرم‌افزارهای اصلی است. برای گرفتن شغل‌های مرتبط با این سِمت، باید در زمینه فنی و تکنیکال تخصص داشته باشید زیرا این شمایید که برای دیگر افراد تیم برنامه‌نویسان، هدف تعیین می‌کنید.
۵. مهندس برنامه‌ها
یک مهندس و آرشیتکت برنامه (applications architect) شخصی است که استراتژی برنامه‌ها یا به عبارتی اپلیکیشن‌های مرتبط حیطه کاری شرکت را انتخاب می‌کند. مثلا چه زمانی باید از ابزار‌های موجود استفاده کرد یا چه زمانی باید یک اپلیکیشن جدید ساخت. این افراد حتی گاهی پروتوتایپ‌های انحصاری خود را نیز توسعه می‌دهند.
۴. آرشیتکت زیرساخت
مهندس زیرساخت، مسوول سیستم‌های زیرساختی حوزه آی‌تی در یک شرکت است که شامل مواردی از جمله سِرورها، مراکز دیتاسنتر و پلت‌فرم‌ سیستم‌های پردازش ابری است.
۳. مدیر توسعه نرم‌افزار
یک مدیر توسعه نرم‌افزار، تیم مسوول برای توسعه و آزمایش سیستم‌های به‌خصوص یا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های یک شرکت را رهبری و مدیریت می‌کند.
۲. مهندس انبار داده‌ها
وظیفه یک آرشیتکت انبار داده، مدیریت شیوه‌های ذخیره‌سازی انبوه داده‌های یک شرکت و آماده‌سازی آنها برای تجزیه و تحلیل است.
۱. مدیر مهندسی نرم‌افزار
مدیریت تیم‌های توسعه، تحقیق و آزمایش نرم‌افزاری یک شرکت، بر عهده مدیر مهندسی نرم‌افزار آن شرکت است. این سِمت، یکی از حیاتی‌ترین بخش‌ها در ایجاد یک شرکت و مدیریت بخش نرم‌افزاری آن محسوب می‌شود.

پردرآمدترین کسب و کارهای حوزه تکنولوژی

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com