0  |  0

بازدید از دستاوردهای دو شتابدهنده فعال در زیست‌بوم نوآوری

بازدید از دستاوردهای دو شتابدهنده فعال در زیست‌بوم نوآوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فضای اشتراکی مدرن کسب و کار پارادیس هاب دیدن کرد. در این فضای کاری اشتراکی ضمن ارائه خدمات فضای فیزیکی، خدماتی همچون شتابدهی به تیم‌های فناور و استارتاپ‌ها امکاناتی از قبیل میز کار اختصاصی، اینترنت پر سرعت، اتاق جلسه، اتاق ارائه، محیط استراحت، ارائه می‌شود.
در حال حاضر تیم‌های مستقر در این فضای کاری که به طور میانگین گروه‌های 4 نفره با هم افزایی و بهره‌مندی از خدمات پارادیس هاب، عمدتا در حوزه‌های نرم‌افزارهای خدماتی مبتنی بر وب و بر بستر تلفن‌های همراه فعالیت می‌کنند.
بازدید از نخستین شتابدهنده سخت‌افزاری
در ادامه این بازدید، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شتابدهنده سخت افزاری هاردتک دیدن کرد و با توانمندی استارتاپ‌های مستقر در این شتابدهنده آشنا شد.
هاردتک نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه سخت افزار است که با ارائه دادن تمامی خدمات و امکانات و زیرساخت های مورد نیاز استارتاپ‌های سخت افزاری مسیر رشد ایده آل این استارتاپ‌ها را فراهم آورده است.
در این شتاب‌دهنده، 17 استارتاپ که هریک در حال تولید یک سخت‌افزار هستند فعالیت می‌کنند و ظرفیت این مرکز برای حضور 35 تیم فناور با تکمیل فرآیند جذب و شتابدهی تکمیل می‌شود. همچنین تا کنون 4 تیم موفق به خروج از فرآیند شتابدهی و جذب سرمایه برای ورود به بازار کسب و کار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شده اند.
در این بازدید، مخبر دفولی رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و امیری نیا رئیس موسسه دانش‌بنیان برکت، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری را همراهی کردند.
بررسی زمینه توسعه توانمندی‌های تحقیقات مرز دانش در حوزه علوم شناختی و اعصاب
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از دستاوردهای پژوهشگران آزمایشگاه علوم شناختی و اعصاب پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بازدید و با محققان و دانشمندان جوان این پژوهشگاه گفت و گو کرد. در آزمایشگاه علوم شناختی و اعصاب، پژوهش‌های مرز دانش و بنیادی در حوزه مغز، علوم اعصاب، روان‌شناختی و علوم شناختی در سه محور تصویربرداری، تحقیقات نظری و آزمایشگاهی انجام می‌شود.
در این مرکز نمونه های آزمایشگاهی علوم اعصاب و بررسی نورون‌های عصبی و واکنش نمونه‌های آزمایش شده مورد آزمایش و مطالعه قرار می‌گیرد و نتایج حاصل شده در تحقیقات و درمان‌های کلینیک‌های اعصاب و شناختی استفاده می‌شود.
همچنین در این بازدید، زمینه‌های توسعه توانمندی‌های پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در حوزه علوم شناختی و اعصاب و تدوین مقالات و مستندات علمی مرزهای دانش در این حوزه با همکاری علمی معاونت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com