1  |  1

احیای کارخانه ورشکسته توسط کارآفرین یزدی

احیای کارخانه ورشکسته توسط کارآفرین یزدی

کارخانه‌ای در ساوه در سال ۱۳۷۱ توسط متخصصین ایرانی و اسپانیایی صنعت کاشی و سرامیک تأسیس و راه‌اندازی شد و با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و نیز تکنولوژی روز کشور اسپانیا در زمینه صنعت پخت سوم و تولید کاشی‌های دکوری مشغول به فعالیت گردید و خیلی زود تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید کاشی در کشور شد.
دیری نپایید که مشکلات اقتصادی، این کارخانه را به ورطه نابودی و ورشکستی کشاند، به طوری که در سال 95 ضمن توقف تولید، کارگران نیز از این کارخانه اخراج شدند.
پس از اعلام ورشکستی و طرح فروش ماشین‌آلات و تجهیزات، سرمایه‌گذاری از استان یزد به منظور خرید ماشین‌آلات به شهر ساوه سفر می‌کند تا خریدار ماشین‌آلات ورشکسته کارخانه باشد، اما به گفته خودش با ورود به کارخانه و دیدن بیکاری کارگران و توقف تولید بغض راه گلویش را بسته و تصمیم به راه‌اندازی مجدد آن می‌کند.
این سرمایه‌گذار یزدی توانست ظرف مدت کوتاهی این واحد صنعتی تولید کاشی را که به علت مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود، مجدداً احیا کرده و به چرخه تولید بازگرداند و در ظرف کمتر از یک سال پس از سرگیری تولید، ١٥میلیون دلار صادرات داشته باشد.
سرمایه‌گذار یزدی که حالا به یک مدیر کارآفرین موفق در عرصه صنعت تبدیل شده است، در این رابطه می‌گوید: هنگامی که از یزد به شهر ساوه سفر کردم، تنها قصدم خرید ماشین‌آلات بود تا آنها را با خود به یزد برده و در کارخانه مورد استفاده قرار دهم، اما هنگامی که وارد کارخانه شدم و وضعیت آن را دیدم بغض راه گلویم را بست و تصمیم‌گرفتم آن را مجدد فعال کنم.
زارع می‌افزاید: اواخر سال گذشته بود که کارخانه را به مبلغ 20 میلیارد تومان از صاحب آن خریداری کرده و با کمک مدیران متخصص مجدد وارد مدار تولید کردم.
وی تصریح می‌کند: چندین سال است که در عرصه تولید فعالیت دارم، اما هیچ‌گاه به فکر سود نبودم و به تنها چیزی که فکر می‌کنم کارآفرینی و اشتغال جوانان ایران اسلامی است و در این راه هرچه در توانم هست، دریغ نمی‌کنم.
این سرمایه‌گذار بیان می‌کند: ظرف مدت این چند ماه که کارخانه را خریداری کردم توانستم تولید را 100 هزار متر قبل از ورشکستی به 150 هزار متر در ماه افزایش داده و دو برابر نیروهای اخراجی، اشتغال ایجاد کنم.
وی خاطرنشان می‌کند: همچنین در این مدت توانستیم با صادرات محصول به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، گرجستان و ازبسکتان 15 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشیم.
زارع بیان می‌کند: در حال حاضر 110 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند که 50 نفر آنان نیروهای قبلی کارخانه بوده و 60 نفر دیگر نیز جدید به کار گرفته شده‌اند.
زارع تصریح می‌کند: متاسفانه از ابتدای شروع به کار کارخانه تاکنون که چندین ماه بیشتر نمی‌گذرد، هزینه‌های تولید بیش از 80 درصد افزایش پیدا کرده که انتظار داریم بانک‌ها همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به عمل آورند.
این سرمایه‌گذار می‌افزاید: صد در صد مواد اولیه این کارخانه از شرکت‌‌های داخلی تامین می‌شود که با توجه به وابستگی بعضی از شرکت‌های داخلی به خارج می‌طلبد حمایت‌های لازم از آنان در زمینه تامین مواد اولیه صورت گیرد.
وی می‌گوید: امیدواریم مسئولان دولت هرچه سریع‌تر نسبت به تثبیت شرایط اقتصادی کشور چاره‌اندیشی کنند، امروز تولید کنندگان با شرایط سختی مواجه هستند، افزایش هر روزه قیمت‌ها در بازار تولید کننده را با مشکلات بسیاری مواجه کرده که اگر این شرایط تداوم داشته باشد، تداوم تولید با اما و اگرها مواجه خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com