0  |  0

راه اندازی دهکده کارآفرینی در منطقه 9

راه اندازی دهکده کارآفرینی در منطقه 9

سید علی مفاخریان‌ شهردار منطقه 9 شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 9 یک منطقه محروم اقتصادی‌ است و از گذشته این محرومیت در منطقه باقی مانده است، اظهار کرد: تخصیص‌ اعتبارات به این منطقه یک عقب‌ماندگی تاریخی دارد که باید جبران شود.
وی با بیان اینکه در طول سنوات گذشته این عقب‌ماندگی تکرار شده است، تصریح کرد: در سال 97 پیش‌بینی بودجه ما 132 میلیارد تومان بود، اما 48 میلیارد تومان مصوب شده و هنوز هم ابلاغ نشده است.
شهردار منطقه 9 با اشاره به اینکه در سال 96، 50 پروژه‌ را آماده افتتاح کردیم و در سال 97 این افتتاح انجام خواهد شد، گفت: ما باید از پتانسیل‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ شهرداری در حوزه اعتبارات برای برون رفت از فضای موجود استفاده کنیم و از ظرفیت‌های آن‌ها برای تقویت منطقه‌ بهره‌ ببریم‌.
وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری قراردادهای‌ خوبی پیش‌بینی شده که در سال 97 منعقد خواهد شد، افزود: غیر از 50 پروژه‌ای که افتتاح خواهد شد 15 پروژه دیگر هم افتتاح می‌کنیم که یکی از آن‌ها دهکده کارآفرینی‌ است که 270 ظرفیت‌ شغلی در منطقه ایجاد می‌کند.
مفاخریان‌ با بیان اینکه پروژه‌های توسعه فضای سبز و ایجاد پارک را هم در دستور کار داریم، ادامه داد: پروژه دیگر یک طرفه کردن خیابان شمشیری‌ و تفرش و باز کردن آن از داخل پادگان شهرک توحید است.
وی با بیان اینکه طرح باید ابتدا به کمیته معابر شهرسازی‌ و راهور‌ می‌رفت، ادامه داد: هر 2 دستگاه این طرح را تصویب‌ کردند، اما بیشترین‌ کار توافق با ارتش بود، زیرا خیابان از داخل پادگان ارتش می‌رفت و با ستاد مشترک‌ ارتش هم توافق شد و یکی از مهمترین‌ تأثیرات ترافیکی در سال 97 بازگشایی خیابان تفرش است.
مفاخریان‌ با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه ما 17.5 متر است، گفت: از سال 96، 90 هکتار جنگل‌کاری کردیم‌ که باید سرانه فضای سبز ما نسبت به اروپا به 35 متر برسد.
شهردار منطقه 9 با بیان اینکه بیشترین نوسازی بافت فرسوده در منطقه 9 در سال 96 رخ داد،تصریح کرد: بالغ بر 326 پلاک را در سال 96 در منطقه 9 تجمیع‌ کردیم که عدد خوبی در سطح مناطق بود و از نظر تجمیع‌ پلاک‌ها در سطح تهران بالاترین‌ تجمیع‌ پلاک‌ها بود.
وی با اشاره به اینکه خروج فرودگاه‌ مهرآباد‌ از منطقه 9 منطقی است، افزود: تلاش ما این است که در همه موارد الگوی طرح تفضیلی‌ را رعایت کنیم.
مفاخریان‌ با بیان اینکه این منطقه‌ 170 هزار نفر جمعیت دارد،گفت: تقویت‌ نقاط مسکونی در منطقه‌ یکی از موار‌دی است که در مطالعات مشاور بررسی‌ شده بود تا آن‌ها را تقویت کنیم‌.
وی افزود: تجمیع‌ بافت‌های فرسوده به ما کمک می‌کند تا واحدهای‌ کوچک 50 متری را که توسط سازندگان‌ مسکن ساخته می‌شوند به مرحله‌ای برسانیم‌ که از یک رژیم 80 متری برخوردار شوند و اگرچه ممکن است تعداد واحدهای عمودی افزایش یابد، اما کیفیت‌ زندگی بهتر می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com