0  |  6

گام‌های مهم برای ورود به يك كسب و كار جديد

گام‌های مهم برای ورود به يك كسب و كار جديد

گام‌های مهم برای ورود به يك كسب و كار جديد

وقتی می‌خواهید وارد یك كسب و كار جدید بشوید، به عنوان یك كارآفرین باید گام‌های مهم زیر را در نظر بگیرید:

1 . می‌خواهید یك مشكل شخصی را حل كنید یا یك مشكل عمومی؟

بسیاری از كسب و كارها به این خاطر ایجاد می‌شوند كه مشكل برخی افراد را حل كنند. ولی برای اینكه موفق باشید باید از خودتان بپرسید آیا من تنها كسی هستم كه این مشكل را دارم یا افراد دیگری هم هستند كه از راه‌حل من سود ببرند؟‌ می‌توانید یك راه‌حل خیلی خوب كشف كنید كه تا به حال جایی مطرح نشده است.

كلی بورتون بنیانگذار بادیولوژی، وقتی نتوانست یك عرق‌گیر مقاوم در برابر عرق پیدا كند تا به همراه لباس كارش بپوشد،‌ بادیولوژی را اختراع كرد. او قبل از اینكه تصمیم بگیرد بادیولوژی را به عنوان یك كسب و كار در نظر بگیرد تحقیق كرد تا بفهمد آیا این مشكل، بین بقیه‌ِ مردم هم رایج است یا خیر.

او متوجه شد كه خیلی از زنان با مشكل او مواجه هستند و همه‌ی آنها عرق غیرقابل‌كنترلی دارند كه دئودورانت به تنهایی نمی‌تواند مانع بوی آن شود.

او وقتی نتوانست راه‌حل مناسبی برای این مشكل بیابد، یك شركت پوشاك طراحی كرد كه از تكنولوژی فتیله‌گذاری استفاده می‌كند تا بو، لكه و رطوبت عرق روی لباس‌ها نماند.

2 . در برابر رسانه‌های اجتماعی مقاومت نكنید.

كلی بورتون معتقد است به خاطر سنش خیلی در برابر رسانه‌های اجتماعی مقاوم شده است و وقتی از آنها استفاده می‌كند احساس راحتی ندارد.

او به زودی متوجه شد كه بازاریابی یك امر كلیدی برای هر كسب و كاری محسوب می‌شود و به خصوص وقتی كه می‌خواهیم در مورد یك كسب و كار كاملا جدید به مردم آموزش دهیم بسیار حیاتی می‌باشد. او باید از سئو، وبلاگ‌نویسی، و پلتفرم‌های مهمی مثل فیسبوك و توئیتر و كلوب برای تبلیغ كسب و كارش استفاده نماید.

3 . در حال طراحی تیم، از مشاورانی استفاده كنید كه قراردادشان انعطاف‌پذیر است.

كلی بورتون با استفاده از "برون‌سپاری" توانست بر بزرگ‌ترین مانع خود غلبه كند.

شاید بخواهید تمام كارهایتان را خودتان به تنهایی انجام دهید. اداره‌ی همه‌ی درخواست‌ها و پیدا كردن كاركنان خوبی كه متناسب با بودجه‌ی شما باشند دشوار است و تقریبا غیرممكن به نظر می‌رسد. برای حفظ مقیاس‌پذیری مناسب،‌ برون‌سپاری روش خوبی است، ولی پیشنهاد می‌شود با كاركنان یا پیمانكاران آینده، قراردادهای انعطاف‌پذیر داشته باشید. سپس مدتی آنها را تست كنید و ببینید آیا این روش برای هر دوی شما موثر است یا نه. بعد از چند هفته اگر دیدید موثر نیست به حالت قبل برگشته و كار خود را ادامه دهید. كلی بورتون توصیه می‌كند اگر دیدید كسی موثر عمل نمی‌كند فوری او را بركنار كنید تا بتوانید شخص دیگری را جایگزین او نمایید. مزیت طراحی تیم با این روش این است كه با رشد و توسعه‌ی شركت خود، ممكن است متوجه شوید برخی از كارمندان پاره وقت شما افراد خوبی هستند و بخواهید آنها را به طور تمام‌وقت استخدام نمایید.

4 . بازخورد دریافت كرده و آن را ثبت كنید.

كلی بورتون برای اینكه بفهمد مشتریان بادیولوژی چه می‌خواهند، از توئیتر، مصاحبه‌های شخصی، ایمیل، و نمایندگی‌های خدمات مشتری خود استفاده می‌كند و از مشورت دیگران هم بهره می‌برد. او با جمع‌آوری پاسخ‌های منابع مختلف، می‌تواند این پاسخ‌ها را با هم تركیب كرده و بهترین نتایج را به دست آورد. موفقیت یك شبه اتفاق نمی‌افتد. مطمئن‌ترین راه برای ایجاد كسب و كارتان این است كه تعیین كنید مشتریانتان چه می‌خواهند و سپس آن را ارائه دهید. چطور می‌فهمید مشتریان چه می‌خواهند؟ باید از خودشان بپرسید.  

5 . از حركت در مسیر، لذت ببرید.

كارآفرینان باید درك كنند كه آنچه كه بیشترین اهمیت را دارد مقصد نیست. اگر طوفان حوادث جهت زندگی شما را تغییر داد باید در جهت آن حركت كنید. گاهی اوقات ممكن است وارد بیراهه‌ها یا جاده‌های فرعی‌ای شوید كه برنامه‌ای برای آنها نداشتید. چیزی كه مهم است این است كه در آن مسیر حركت كنید و لذت ببرید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com