0  |  4

آخرین وضعیت حمایت از طرح های دانش بنیان منتشر شد

آخرین وضعیت حمایت از طرح های دانش بنیان منتشر شد

رهاد امیری مقدم، مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که تا ۱۱ آبان ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برآورد شده است، تعداد هزار و ۸۱۳ شرکت دانش بنیان داریم.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۲ درصد شرکت ها نوپا و حدود ۳۴ درصد غیر نوپا هستند، ادامه داد: ۴ درصد از این شرکت ها، شرکت های صنعتی به بلوغ رسیده دارای فعالیت دانش بنیان هستند.
امیری مقدم با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۳۴۰ طرح وارد صندوق شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد طرح ها درخواست تسهیلات از صندوق داشته اند تا صندوق هم در قالب قرض الحسنه، سرمایه ثابت، سرمایه در گردش، لیزینگ یا ضمانت نامه تسهیلاتی به طرح ها تسهیلات ارائه کند.
مدیر ارزیابی معاونت تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از این تعداد ۹۴۰ طرح تعین تکلیف شده اند، عنوان کرد: تعین تکلیف بدان معناست که طرح ها مصوب یا رد شده اند. همچنین احتمال دارد خودشان به هر دلیلی انصراف داده باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ طرح در دست بررسی است، افزود: اکنون ۵۷۶ طرح به تصویب رسیده اند که باید برای دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار بگیرند و مبلغی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان برای این تعداد در نظر گرفته شده است.
امیری مقدم با اشاره اینکه بخش عمده ای از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت قرض الحسنه بوده است، گفت: در حال حاضر تعداد ۳۵۹ طرح به صورت قرض الحسنه از تسهیلات صندوق بهره می برند و می توان گفت ۱۹ درصد مبالغ مصوبه صندوق به صورت قرض الحسنه ای بوده است. تسهیلات قرض الحسنه غالبا تا ۳۰۰ میلیون تومان برای شرکت ها در نظر گرفته شده است.
امیری مقدم با بیان اینکه ما حدودا ۱۲ حوزه معرفی شده در حوزه دانش بنیان داریم، گفت: بر اساس اعلام معاونت علمی بیشتر طرح ها در حوزه های «الکترونیک و کنترل»، « تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاه» و « زیست فناوری » هستند.
به گفته وی، از تعداد ۵۷۶ طرح مصوب شده در صندوق، ۱۸ درصد طرح ها مربوط به «الکترونیک و کنترل»، ۱۶ درصد مربوط به « تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاه» و ۱۴ درصد به «زیست فناوری » است.
به گفته وی، تقریبا در این سه حوزه سطح تسهیلات مصوب یکی بوده است و هرکدام ۱۶ درصد از تسهیلات مصوب را به خود اختصاص داده اند و تقریبا بیش از ۵۱ درصد از مبالغ درخواست شده مورد تایید و تصویب قرار گرفته اند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com