0  |  0

فروش بیش از 270 میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان قم در دو سال گذشته

فروش بیش از 270 میلیارد ریالی شرکت های دانش بنیان قم در دو سال گذشته

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، حسین اخوان علوی در حاشیه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از این پارک بیان داشت: هرقدر ظرفیت استان در بخش پژوهش، تولید محتوا و متون دینی و اسلامی غنی و شناخته شده است به همان میزان ظرفیت های استان در زمینه کاربردی سازی و تجاری سازی محصولات فناورانه به خصوص حوزه فناوری های نرم و هویت ساز ناشناخته مانده است.
وی افزود: طبق آخرین آمار، استان قم دارای 26 شرکت دارای مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که از این حیث در رده چهاردهم کشور قرار داریم.
وی ادامه داد: اما این تمام ظرفیت استان نیست و اطمینان داریم در صورتی که نهادهای استانی ما را در امر شناسایی و اطلاع رسانی این شرکت ها و موسسات بیش از گذشته یاری کنند هم به بانک اطلاعاتی جامعی از ظرفیت واقعی قم در حوزه تولید و توسعه فناوری دست پیدا می کنیم و نیز می توانیم به شکل بهتر و شایسته تری از فعالیت های آن ها حمایت نماییم.
اخوان علوی تصریح کرد: طی دو سال گذشته شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد آن از محل فروش محصولات دانش بنیان خود قریب به 1.5 میلیون دلار صادرات و بیش از 220 میلیارد ریال فروش داخلی داشته اند که با توجه به شاخص جمعیتی و شرایط ویژه استان آمار قابل توجهی به نظر می رسد ضمن اینکه درحال حاضر این شرکت ها برای قریب به 300 نفر اشتغال زایی کرده اند.
اخوان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان این آمادگی را دارد تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مدیران موسسات فرهنگی و شرکت های تولید کننده محصولات حوزه فناوری های نرم افزار ، مزایا و خدمات استقرار آن ها در پارک علم و فناوری و مرکز رشد علوم انسانی و همچنین اخذ مجوز دانش بنیان را تبیین نماید.
وی ادامه داد: امیدواریم استان قم همانطور که از اولین مرکز رشد علوم انسانی کشور برخوردار شد، از اولین پارک علم و فناوری تخصصی علوم انسانی و اسلامی نیز برخوردار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر، تشیع تنها ایدئولوژی است که توانسته است یک نظام سیاسی معقول بر اساس معیارها و مبانی خودش در سطح جهان ایجاد نماید که توسعه و توفیق آن در بهره برداری هرچه بیشتر از امکانات و فناوریهای روز جهان است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی افزود: اگرچه امروزه سلفی ها از مراکز علمی مهمی چون الازهر در مصر و المدینه در عربستان برخوردارند اما در تولید فناوری و انطباق با تحولات تکنولوژیک جهانی به مراتب از ما عقب تر هستند و تنها به بهره برداری از ظرفیت رسانه های مجازی مانند آنچه امروز داعش انجام می دهد بسنده کرده اند.
وی ادامه داد: این امر وظیفه ما در استفاده بهینه و توسعه فناوری ها و رسانه های نوین به عنوان بهترین فرصت برای تبلیغ آموزه های راستین مذهب تشیع را سنگین تر می کند.
دانشی در ادامه به لزوم نقش آفرینی حوزه در زمینه های نرم افزاری فناوری اشاره کرد و گفت: مدیران حوزه های سراسر کشور هم به این اتفاق نظر رسیده اند که حوزه می تواند در زمینه فناوری های نرم پیش رو و صاحب سبک باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: این که پارک علم و فناوری استان در نظر دارد به پارک تخصصی واحدهای فناور علوم انسانی و اسلامی تبدیل شود فرصتی بسیار خوب برای اشاعه توانمندیهای حوزه علمیه و موسسات فرهنگی و مذهبی استان است که بیش از گذشته در این عرصه به تولید محتوا و محصول بپردازند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com