0  |  0

شکل گیری شرکت های دانش بنیان از دستاوردهای جشنواره های کارآفرینی است

شکل گیری شرکت های دانش بنیان از دستاوردهای جشنواره های کارآفرینی است

'مجید دهبیدی پور' در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در خصوص دستاوردهای جشنواره های کارآفرینی و کسب و کار گفت: سرمایه گذاری در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی بسیار سودمند است.
وی بیان کرد: در برگزاری جشنواره های کارآفرینی، کشف و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های نهفته کارآفرینان، افزایش سرانه ثروت ملی، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارزش آفرینی و در نهایت توسعه فضای کسب و کار اتفاق می افتد.
دهبیدی پور اظهارکرد: فراگیری آموزش های مهارتی زمینه ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری می شود.
وی در خصوص بالا بودن سطح انتظار از جشنواره های کارآفرینی در کشور افزود: نکته مهمی که وجود دارد، این است که ما نباید سطح انتظارمان را از یک رویداد آن قدر بالا ببریم که در مواقعی بر اجرای آن خرده بگیریم، سطح انتظار از هر چیزی متناسب با هدفی است که ما از آن کار دنبال می کنیم، به طور مثال بسیاری از رویدادهایی که در کشور برگزار می شود، با هدف ترویج موضوع کارآفرینی برگزار می شود، در گذشته تعداد اندکی از دانشجویان به مقوله کارآفرینی توجه می کردند اما امروزه این تعداد بسیار افزایش یافته و این نتیجه ی همان هدفی است که در جشنواره های کارآفرینی دنبال می شود.
وی بیان کرد: بنابر این سطح انتظار ما از یک رویداد باید تعریف شود، بسیاری از رویدادها هدفشان فرهنگ سازی است و نباید لزوما کسب و کاری از این رویداد ایجاد شود.
دهبیدی پور با اشاره به ضرورت تلاش برای توانمندسازی و نتیجه بخشی تمام رویدادهایی که در کشور برگزار می شود، افزود: در برخی از رویدادهای کارآفرینی با ایجاد فضای رقابتی، برترین ها حمایت مالی می شوند و تولید کسب و کار صورت می گیرد.
وی با بیان این که جشنواره 'کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف' در حال اجرا است و 24 آذر ماه سال جاری با معرفی 12 تیم با حضور سرمایه گذران دولتی و خصوصی پاپان می یابد، افزود: رویداد شریف در حال حاضر موضوع ایجاد کسب و کار دانش بنیان را دنبال می کند و علاوه بر بحث های ترویج و فرهنگ سازی، موضوع ایجاد تیم و تیم سازی را نیز دنبال می کند.
دهبیدی پور در خصوص دستاوردهای شش دور گذشته این جشنواره در دانشگاه شریف گفت: برترین های دوره های گذشته جشنواره شریف در مرکز رشد دانشگاه مستقر شده اند و اکثرا بعد از گذشت زمان، کسب و کار نوپای دانش بنیان خوبی را ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: کسب و کارهای نوپا، بعد از دو تا سه سال به شرکتی تبدیل شده اند که تعداد بسیاری نیروی انسانی و سالانه فروش مناسبی برای فعالیت خود دارند و همچنین متناسب با فعالیت هایی خود کسب و کارشان توسعه یافته است.
وی یادآور شد: رسالت کارآفرینی در دانشگاه ها، افزایش روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان و افزایش سطح معلومات عمومی و تخصصی کسب و کار در آن ها است.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت که امروزه به جای دانشگاه های کارآفرین، از دانشگاه های 'ارزش آفرین' و 'ثروت ساز' سخن گفته می شود و این جزئی از شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها ا ست، به طوری که باید در عرصه رقابت توجه ویژ ه ای به آن داشت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایرنا
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com