0  |  0

۱۴ طرح اقتصادی غیر مشارکتی توسط روستائیان خرم‌آبادی اجرا می‌شود

۱۴ طرح اقتصادی غیر مشارکتی توسط روستائیان خرم‌آبادی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور در جلسه طرح مشارکت مردمی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها به وجود ۱۷ دهستان در خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح شهرستان پنج تعاونی به صورت مشارکتی معرفی شده که در حوزه جهاد کشاورزی فعالیت می کنند.

وی به وجود ۱۴ پرونده مربوط به طرح های غیر مشارکتی در خرم آباد اشاره کرد و بیان داشت: از این ۱۴ طرح غیر مشارکتی دو طرح دانش بنیان هستند.

فرماندار خرم آباد به عدم استقبال روستاییان در اجرای طرح های مشارکتی اشاره کرد و افزود: روستاییان بیشتر تمایل دارند که در انجام طرح های غیر مشارکتی فعالیت کنند.

خجسته پور خواستار همکاری بانک های عامل برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده در سطح شهرستان شد و گفت: برخی پرونده های تکمیل شده در خصوص طرح های مشارکتی تکمیل شده و برای پرداخت تسهیلات از سوی بانک عامل معطل مانده اند که باید این طرح ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی یادآرو شد: پنج طرح مشارکتی تعیین شده در شهرستان خرم آباد در قالب شرکت های سهامی عامی بوده و مربوط به حوزه کشاورزی هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان نیز در این جلسه به علل مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و گفت: یکی از علت های مهاجرت روستاییان نبود اشتغال در روستاست که ایجاد واحدهای تولیدی در سطح روستاها باید در دستور کار قرار گیرد.

غلامرضا عبدالهی به طرح ابلاغ شده توسط معاونت توسعه روستایی مبنی بر مشارکت روستاییان در ایجاد واحدهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح به دو صورت طرح های مشارکتی و طرح های غیر مشارکتی مطرح شده است.

وی به ایجاد ۷۵ پرونده در قالب طرح های غیر مشارکتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: به علت نبود فرهنگ مشارکت بین اهالی روستا از طرح های مشارکتی استقبال نمی شود و تمایل افراد بیشتر به اجرای طرح های غیر مشارکتی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه چهار طرح در قالب طرح های مشارکتی در استان در حال اجراست اضافه کرد: این چهار طرح به حوزه تعاون روستایی مربوط می شوند.

عبدالهی با بیان اینکه یکی از اهرم های توسعه تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری است عنوان کرد: این روحیه با تلاش استاندار لرستان بین روستاییان لرستان ایجاد شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com