0  |  0

تغییر روند اعطای مجوز به مراکز رشد فناوری

تغییر روند اعطای مجوز به مراکز رشد فناوری

مهدی کشمیری در نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه های کشور در وزارت علوم گفت: برنامه داریم از رویه اعطای مجوز اصولی و قطعی به مراکز رشد عبور کنیم.
وی افزود: در این راستا برنامه داریم مجوز راه اندازی مراکز رشد را بر اساس مجوز با دوره محدود و یا مجوز راه اندازی یکساله به این مراکز اعطا کنیم.
مدیرکل فناوری وزارت علوم اظهارداشت: بر اساس این رویه اگر مرکز رشدی کارایی لازم را نداشته باشد پس از مدتی فعالیت وی به اتمام می رسد.
کشمیری تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز رشد که از سوی وزارت علوم مجوز دریافت کرده اند در کشور فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: همچنین ۴۳ پارک علم و فناوری نیز که از سوی وزارت علوم مجوزهای لازم را دریافت کرده اند مشغول به فعالیت بوده که در شرکت های مستقر در این مراکز ۳۵ هزار نفر شاغل هستند.
وی عنوان کرد: حدود ۴۶۰۰ شرکت و واحد فناور در پارک های علم و فناوری وزارت علوم مستقر هستند که یک چهارم این شرکت ها و واحدها دانش بنیان بوده و در مجمع این شرکت ها یک سوم کل شرکت های دانش بنیان کشور را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل فناوری وزارت علوم اظهارداشت: درآمد پارک های علم و فناوری طی سالهای گذشته حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی تاکید کرد: همچنین پارک های علم و فناوری ۵۳۰ میلیون دلار صادرات داشته اند.

لیست مراکز رشد مستقر در استان‌های کشور

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com