0  |  0

فراخوان پذیرش شرکت‌های متقاضی خلاق

فراخوان پذیرش شرکت‌های متقاضی خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، ضمن اعلام فراخوان پذیرش شرکت‌های مرتبط با صنایع خلاق و فرهنگی گفت: توسعه شرکت‌های خلاق و ارائه خدمات به این شرکتها در اولویت برنامه‌های این ستاد در سال 1397 قرار دارد. سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی گفت: پیرو ابلاغ آیین‌نامه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهور به‌عنوان برنامه مکمل قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ شرکت‌های خلاق از سوی مجموعه‌های تخصصی که اصطلاحاً مبادی نامیده می‌شوند، به دبیرخانه شرکت‌های خلاق معرفی خواهند شد تا از مزیت‌ها و خدمات موضوع برنامه بهره‌مند شوند.
وی افزود: ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، به‌عنوان یکی از مبادی شناسایی و معرفی شرکت‌های خلاق، بررسی صلاحیت این شرکت‌ها را بر عهده دارد و شرکت‌های واجد شرایط را برای بهره‌مندی از خدمات این برنامه، به دبیرخانه معرفی خواهد کرد.
به گفته سجادی نیری شاخص‌های الزامی برای پذیرش شرکت‌های خلاق در سطح کشور عبارت‌اند از دارا بودن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور؛ نوآورانه بودن محصول/خدمت و دارا بودن سطح تمایز نسبت به فعالیت‌های مشابه در سطح کشور؛ دارا بودن ظرفیت مربوط به اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین دانش‌بنیان نبودن محصول/خدمت.
وی تشریح کرد: مطابق آئین‌نامه ابلاغی، شرکت‌های فعال در موضوعات: کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی؛ صنایع دیداری و شنیداری؛ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی؛ بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی؛ طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه؛ گیاهان دارویی و طب سنتی در صورت احراز صلاحیت به عنوان شرکت خلاق، مشمول خدمات این برنامه می‌شوند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در پایان گفت: شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای ارائه درخواست خود به پایگاه اطلاع‌رسانی برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق به نشانی ircreative.isti.ir مراجعه کرده یا با شماره 83532475 تماس حاصل کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com