0  |  1

طرح های دانش بنیانی و رونق اقتصادی

طرح های دانش بنیانی و رونق اقتصادی

جلسه شورای اداری استان چهارمحال‌و‌بختیاری با حضور استاندار، رییس بنیاد نخبگان استان، رئیس پارک علم‌وفناوری چهارمحال‌و‌بختیاری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
در این نشست، اقبال عباسی؛ استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به اینکه ماهیت اقتصاد کشور تغییر پیدا کرده است، گفت: در شکل جدید به جای تأکید بر نیروی‌انسانی کارگر و یا ایجاد کارخانه‌های بزرگ، اقتصاد بر ظرفیت‌های علمی و نیروی‌انسانی تحصیلکرده و نخبه متمرکز است.
وی با تأکید بر اینکه حمایت از اجرا و تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان باید در اولویت‌کاری مسئولان قرار بگیرد، افزود: تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان و نخبگانی در افزایش نرخ اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تأثیر مستقیم دارد.
عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان با شیب فوق العاده ای در حال رشد است، افزود: با فراهم کردن بستر مساعد برای جوانان مستعد می توان به ارزش افزوده فوق العاده ای دست یافت که هیچ صنعت سنتی توان رقابت با این شکل از اقتصاد را نخواهد داشت.
استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری، وجود 300 هزار هکتار جنگل بلوط با تولید سالانه 150 هزار تن بلوط و 14 هزار هکتار بادامستان با تولید سالانه 24 هزار و 44 شرکت آبزی‌پروری با تولید حدود 22 هزار تن ماهی سردابی را بخشی از مزیت‌های چهارمحال‌و‌بختیاری دانست و ادامه داد: مزیت‌های بومی باید با استفاده از توان نخبگانی به مزیت رقابتی تبدیل شوند.
عباسی خاطرنشان کرد: فعالیت 130 شرکت دانش‌بنیان چهارمحال‌وبختیاری با 170 هزار دلار صادرات تولیدات، نشان‌دهنده توان بالای این استان در حوزه علم و فناوری است.
در بخش دیگری از این نشست، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ضرورت شناسایی و هدایت استعدادها از دورۀ دبستان، گفت: برنامه ملّی شهاب با هدف شناسایی و فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفایی استعداد‌های‌برتر دانش‌آموزی در سطح مدارس ابتدایی با همکاری آموزش‌و‌پرورش، جزء طرح‌های موفق در استان است.
وی افزود: مرحله هدایت باید با تلاش متولیان اجرایی، مشارکت بیشتر خانواده دانش‌آموزان و سازمان‌های مرتبط، به خوبی محقق شود. در این بین، توجه ویژه به پژوهش سراها می‌تواند در توانمندسازی دانش‌آموزان نقش بسزایی داشته باشد.
بنیادیان مهاجرت نخبگانی را یکی از معضلات استان برشمرد و گفت: تنها با فراهم ساختن بستر مساعد و چرخه اشتغال، مدیریت منطقی و اصولی می‌توان نیروی‌انسانی متخصص و کارآمد را در استان نگه داشت.
در ادامۀ این نشست، اسماعیل پیرعلی؛ رئیس پارک علم‌و‌فناوری چهارمحال‌وبختیاری نیز گفت: 130 هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت می‌کنند. تاکنون 65 محصول مختص این شرکت‌ها تجاری‌سازی و به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده است.
وی در پایان افزود: علاوه بر اعطای تسهیلات مالی بسیار مناسب، به منظور حمایت از فعالان هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش‌بنیان، 8500 مترمربع فضای صنعتی رایگان در اختیار افراد فعال قرار گرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com