0  |  0

کارآفرینی قدرت نخست اقتصاد ایران

کارآفرینی قدرت نخست اقتصاد ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه شهرهای فناور زیرساخت و محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان قرار می‌گیرند، تاکید کرد: به زودی بحث جدید "کارآفرینی" قدرت نخست اقتصاد ایران خواهد بود.
سورنا ستاری امروز (دوشنبه) در سی‌وپنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم وفناوری که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 100 سال است که اقتصاد مبتنی بر نفت بر ایران حاکم است، اما طی چهار سال گذشته بر روی بحث جدیدی با عنوان اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری شده است و به زودی بحث جدید کارآفرینی قدرت نخست اقتصاد ایران خواهد بود.
وی با بیان اینکه 4.5 میلیون دانشجو و 49 میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم، افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه زیاد است و ما نیروی انسانی خوبی داریم و می‌دانیم اکوسیستم باعث نوآوری می‌شود، در اقتصاد نفتی همیشه فکر می‌کنیم که پول باعث پیشرفت است، اما باید اکوسیستمی وارد ایران شود که نه تنها بخشی از آن بلکه تمام اکوسیستم، پارک علم و فناوری باشد.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه بزرگترین استارتاپ خاورمیانه را داریم، اضافه کرد: در تعداد مقالات نانوتکنولوژی رتبه چهارم دنیا را داریم و سال گذشته حدود 300 میلیون دلار فروش شرکت‌های نانوتکنولوژی کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد آینده ایران قطعا این شرکت‌ها هستند، اضافه کرد: نباید فراموش کرد که سیستم آموزشی در حال تغییر است. این که بگوییم مقاطع آموزشی مستقلی داریم، در آینده این مفاهیم از بین می‌رود. در حال حاضر آموزش تا مرگ مد نظر است.
ستاری با اشاره به شهرهای نوآور و هوشمند، گفت: کل شهر، یک پارک علم و فناوری است که هر روز برای زندگی بهتر آموزش می‌دهد و این آموزش زمانی اتفاق می‌افتد که دیدمان را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه بستر شهرهای ما پارک علم و فناوری است، اضافه کرد: شهرها را به عنوان زیرساخت توسعه آموزش و اقتصاد محور قرار می‌دهیم و باید به موقع عمل کنیم، البته امیدوارم چهره اقتصاد شهرهای بزرگ مثل اصفهان را عوض کنیم. ما در حوزه نیروی انسانی رتبه دوم و سوم دنیا را داریم و به این دلیل است که محیط کسب‌وکار و اقبال عمومی سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com