0  |  0

جایگاه بالای پارک‌های علم و فناوری ایران در جهان

جایگاه بالای پارک‌های علم و فناوری ایران در جهان

'جوزف پیکه' (Josep Pique) در حاشیه برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری در اصفهان افزود: ایران از لحاظ تعداد پارک های علم و فناوری با کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا و چین برابری می کند و این به معنای فعال بودن تولید علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در این کشور است.
حدود 43 پارک علم و فناوری در کشورمان فعال است.
وی با اشاره به بازدید خود از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: در این بازدید از نزدیک با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مستقر در این مجموعه آشنا شدم و به این نکته پی بردم که این شرکت ها فقط در تولید علم فعال نیستند بلکه در تبدیل علم به فناوری و محصول دانش بنیان و رفع نیازهای جامعه و مناطق نزدیک‌شان نیز موفق هستند.
رییس انجمن جهانی پارک های علمی همچنین با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی را باید از مدارس ابتدایی و متوسطه آغاز کرد، گفت: لازم است که کودکان و نوجوانان از طریق بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری با مقوله نوآوری، فن آفرینی و کارآفرینی آشنا شوند.
پیکه با اظهار خشنودی از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک‌های علمی در اصفهان تاکید کرد: بانوان ایرانی حضور فعال و چشمگیری در این عرصه دارند که بازتاب جهانی خوبی خواهد داشت.
سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.
در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفیرانی از بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.
عنوان این کنفرانس' بسوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری' است که از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان با 42 هزار شغل در کشور فعال است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com