1  |  3

چرا فعالیت کسب‌و‌کارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی ضروری است؟

چرا فعالیت کسب‌و‌کارهای کوچک در رسانه‌های اجتماعی ضروری است؟

یکی از لذت‌های بزرگ در زندگی، لذت تفریح و سرگرمی است و به همین دلیل کاربران رسانه‌های اجتماعی ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال و تماشا می‌کنند. برای کسب‌و‌کارهای کوچک امروزی، رسانه‌های اجتماعی نه تنها یک کانال بازاریابی اختیاری محسوب نمی‌شوند بلکه تسلط بر رسانه‌های اجتماعی گزینه‌ای مناسب وحتی ضروری است. زیرا این رسانه‌ها روشی آسان و مقرون‌ به ‌صرفه را برای دستیابی به مخاطبین هدف ایجاد کرده‌اند. امروزه اکوسیستم دیجیتال شما را قادر می‌سازد با محدودیت‌های کمتری، دسترسی خود را به مخاطبین‌تان افزایش دهید.

در پاسخ به این سوال که سازمان‌ها چطور باید به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی روی آورند، باید گفت رسانه‌‌ی اجتماعی پلتفرمی شخصی است. مردم معمولا به‌خاطر تعامل با خانواده و دوستان‌شان زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. این مسئله‌ای است که هنگام توسعه‌ی کمپین‌های بازاریابی، حتما باید به آن توجه کنید.

یافته‌های کلیدی: آمار بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در سال 2018

در رابطه با اینکه کاربران هنگام تماشای ویدیو در رسانه‌های اجتماعی چه اهداف احساسی را دنبال می‌کنند، آمارها نشان می‌دهد: 71 درصد به دنبال محتوای «مفرح و سرگرم کننده»، 59 درصد به دنبال محتوای «مفید و کاربردی» و 51 درصد به دنبال محتوای «الهام‌بخش» هستند.

دلایل احساسی و فنی کاربران برای مشاهده ویدیو در شبکه های اجتماعی

اما دلایل فنی و تخصصی کاربران برای تماشای ویدیو در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ همان‌طور که در اینفوگراف مشاهده می‌کنید، آمارها نشان می‌دهد: عواملی از جمله «مدت زمان ارائه محتوای ویدیو»، «عنوان و توضیحات ویدیو» و «دسترسی به محتوای ویدیو از طریق تبلیغات یا با جستجوی طبیعی» می‌توانند از جمله دلایلی باشند که کاربران را به تماشای ویدیو ترغیب می‌کنند.

اگر می‌خواهید مردم ویدیوهای شما را تماشا کنند رایج‌ترین مدت زمان فیلم باید 1 تا 2 دقیقه باشد و پلتفرم‌های ترجیحی یوتیوب (49%) و فیسبوک (40%) هستند. از آنجایی که یکی از اهداف بازاریابی اجتماعی، به اشتراک‌گذاری محتوا است، اکثر کاربران (74 درصد) گفتند محتوای نام و نشان‌دار را به اشتراک می‌گذارند، ولی برای اینکه محتوایی را به اشتراک بگذارند آن محتوا باید سرگرم‌کننده یا الهام‌بخش باشد یا بتواند دانشی را به دوستان منتقل کند.

انواع محتوای مورد انتظار کاربران در رسانه های اجتماعی

برترین پلتفرم‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

شاید فیسبوک یکی از بهترین پلتفرم‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باشد. تقریبا تمام بازاریاب‌های اجتماعی (97 درصد) ادعا کردند پرکاربردترین شبکه‌ی اجتماعی آنها فیسبوک بوده است. دومین پلتفرم نیز برندی است که مالک آن فیسبوک است. 83 درصد از بازاریاب‌ها از اینستاگرام استفاده می‌کردند.

بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی با چه چالش‌هایی مواجه می‌شوند؟

از جمله چالش‌های اصلی برای بازاریابان شبکه‌های اجتماعی به‌ترتیب عبارتند از: «اندازه‌گیری نرخ بازگشت سرمایه (ROI)» ،«درک موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چند رسانه‌ای» ،«توسعه‌ی استراتژی برای پشتیبانی از اهداف کسب‌و‌کار»، «تعیین اینکه چه محتوایی پست شود» و «تامین منابع و بودجه مالی»

چالش های بازاریابان رسانه های اجتماعی

نتیجه‌گیری:

رسانه‌های اجتماعی در سال 2018 به کانالی برای بازاریابی تبدیل شده‌اند. با این حال تحول جدیدی آغاز شده است که در آن، بازاریاب‌ها باید موفقیت را دوباره تعریف کنند. همچنین لازم است بازاریابان اهداف‌شان را مجددا با آنچه که کاربران می‌خواهند تطبیق دهند تا بتوانند ماموریت‌شان را در رسانه‌های اجتماعی به انجام برسانند.

امید است کسب‌وکارها تصمیماتی بگیرند که به تغییرات واقعی منجر شود و از استراتژی محتوای کاربرمحور استفاده کنند.

5 اصل مهم در شبکه‌های اجتماعی که هر کارآفرین باید بداند

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر درباره «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی»

50 روش برای افزايش دنبال‌كنندگان خود در اينستاگرام
کسب‌و‌کار در اینستاگرام: ۵ درس برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر
از «لینکدین» برای بازاریابی کسب و کارتان استفاده کنید
چگونه با ارسال پست در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان‌مان را افزایش دهیم؟
نقش بازاریابی دیجیتال در پیشبرد کسب ‌و کار
درآمد شبکه‌های اجتماعی از اطلاعات کاربران؛ اقدامات فیس بوک و گوگل
شبکه‌های اجتماعی سازمانی، رگ حیات کسب و کارهای امروز

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشدMBA )

برگرفته از سایت smallbiztrends.com 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com