0  |  5

برای رسیدن به موفقیت، همین حالا روش زندگی‌تان را تغییر دهید!

برای رسیدن به موفقیت، همین حالا روش زندگی‌تان را تغییر دهید!

قدرت «خواستن»:

روزی مرد جوانی از سقراط پرسید: «چگونه می‌تواند عقل و دانش به‌دست آورد». سقراط درحالی که به سمت دریا می‌رفت گفت: «به دنبال من بیا». مرد جوان به‌دنبال سقراط به آب زد و به تدریج تا شانه‌هایش در آب فرو رفت. ناگهان سقراط سر او را زیر آب کرد و نگه داشت و جوان زیر آب دست و پا می‌زد. درست قبل از غرق شدن او، سقراط جوان را از آب بیرون کشید.

جوان فریاد زد چه کار می‌کنی؟ می‌خواستی مرا بکشی؟ سقراط به آرامی پاسخ داد: «قطعا نه. اگر این قصد را داشتم تو را بیرون نمی‌کشیدم.» جوان گفت: «پس چرا این کار را کردی؟» سقراط در حالی که به چشمان جوان نگاه می‌کرد گفت: «هر وقت به این اندازه که خواستار نفس کشیدن بودی خواستار عقل و دانش باشی، در آن صورت می‌توانی به آنها برسی». سپس سقراط به سمت ساحل برگشت و به راه خود ادامه داد.  

  « خواست و اراده است که نقطه‌ی شروع تمام دستاوردها است، نه امید و آرزو»  

اگر به شدت خواستار چیزی باشید به آن خواهید رسید و اگر چیزی را نخواهید بهترین استراتژی‌ها هم نمی‌توانند به شما کمکی کنند. متاسفانه اکثر مردم به اشتباه به‌دنبال استراتژی‌های نحوه‌ی رسیدن به موفقیت هستند. درحالی‌که اگر به‌طور شفاف بدانید چه می‌خواهید استراتژی درست، خودش را نشان خواهد داد.

اما چگونه می‌توانید بفهمید که دقیقا چه می‌خواهید؟ 

اکثر مردم منتظر کسی یا چیزی غیر از خودشان هستند تا آنها را تکان بدهد و به خود بیاورد. به همین خاطر بر استراتژی تمرکز می‌کنند، نه بر دیدگاه و ارزش‌ها.

اگر منتظر چیزی هستید که شما را بیدار کند تا در نهایت شوق و انگیزه پیدا کنید و بخواهید تمام تلاش خود را در زندگی به کار بگیرید، پس باید مدت زمان طولانی را منتظر بمانید. در حالیکه تنها شانس شما در کل زندگی این است که به جای انتظار، خودتان به طور فعالانه تلاش و برای خود ایجاد انگیزه کنید.

در گذشته تصور می‌شد که ذهن می‌تواند حالات فیزیکی انسان را تغییر دهد. ولی امروزه تحقیقات نشان می‌دهند که حتی حالت بدن شما، می‌تواند به طور مستقیم بر ذهن و احساسات‌تان تاثیر بگذارد.

اگر به دنبال انگیزه‌ی بیشتری هستید، اقدامی در راستای آن انجام دهید. تمام تلاش‌تان را برای کاری که در حال حاضر در مقابل و دسترس شماست به کار بگیرید، نه برای کار و هدفی گنگ و نامعلوم در آینده.

قدرت «زمان حال»:

به زندگی خود نگاه کنید. اکنون شما در مقایسه با آنچه که می‌توانستید باشید، در کجا قرار دارید؟

برای رسیدن به موفقیت همین حالا روش زندگی تان را تغییر دهید

این افکار ممکن است تا حدودی افسرده‌کننده باشد، ولی فرار از آنها نیز کمکی نمی‌کند. اگر به طور جدی می‌خواهید آینده‌ی خود را بهتر از گذشته کنید باید با حقیقت مواجه شوید.

موقعیت فعلی شما در زندگی، انعکاسی از خواسته‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب‌های قبلی شماست. اگر به‌دنبال آینده‌ای بهتر هستید باید همین الان تغییراتی صحیح و به‌موقع ایجاد کنید و انتخاب‌های درستی داشته باشید.

وقتش همین الان است...

اگر چیزی از زندگی می‌خواهید، باید به همان اندازه که خواستار هوا برای نفس کشیدن هستید، خواستار آن چیز در زندگی باشید. باید از همین امروز شروع کنید.

سخن پایانی:

قطعا همین حالا چیزهای زیادی در زندگی‌تان هست که ارزش دارند به خاطرشان زندگی کنید. شما پتانسیل استفاده ‌نشده‌ی زیادی درون خود دارید. به فکر فرصت بعدی نباشید، فقط از همین فرصتی که اکنون پیش روی شماست استفاده کنید. وقتی تصمیم می‌گیرید که چه می‌خواهید، دیگر هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند. اما این تصمیم را تنها خودتان باید بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

آنچه فاتحان موفقیت را متمایز می‌کند
دوازده تمرین جهت کسب خودآگاهی که موفقیت شما را درپی دارد
۷ کاری که افراد موفق انجام می‌دهند، ولی هرگز به شما نمی‌گویند (ویدیو)

برگرفته از سایت medium.com

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com